شاهنوری: تربیت بدنی همانند سایر دروس در آموزش مجازی حرف‌ زیادی برای گفتن دارد

تهران(پانا)- محمود رفیعی، کارشناس مسئول تربیت بدنی منطقه ۱۳ از فعالیت یک معلم خلاق و فعال تربیت بدنی در دبیرستان دخترانه شهید بابایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
 شاهنوری: تربیت بدنی همانند سایر دروس در آموزش مجازی حرف‌ زیادی برای گفتن دارد

شاهنوری در گفت‌وگو با پانا گفت: آموزش درس تربیت بدنی شامل آموزش رشد، تقویت، مراقبت از بدن و حفظ آمادگی بدنی است و توانایی شناختی و مهارتهای حرکتی دانش آموزان با انجام حرکات ورزشی صحیح، تقویت خواهد شد؛ بنابراین با توجه به اهمیت ورزش در زندگی روزمره دانش آموزان و تاثیر آن در سلامت روح و جسم، تربیت بدنی نیز همانند سایر دروس با آموزش‌ مجازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی با اشاره به تعطیلی مدارس گفت: آموزش مجازی درس تربیت بدنی با همکاری مدیریت و معاونین محترم این واحد آموزشی با تشکیل گروه در شبکه مجازی و ایجاد کلاس تربیت بدنی با حضور اکثریت دانش آموزان آغاز شد.
وی افزود: با انجام برنامه ریزی دقیق و ارائه شیوه ارزشیابی پایانی به دانش آموزان، کلاس تربیت بدنی در خانه را همانند حیاط مدرسه پرانرژی و فعال آغاز کردم و مفاهیم آمادگی جسمانی، ابزار و تجهیزات ورزشی، بهداشت و ورزش، آشنایی با روش های گرم کردن و مشکلات ناشی از وضعیت های بدنی و چگونگی پیشگیری از عوارض ناشی از آن را به صورت جزوه در اختیار دانش آموزان گذاشتم، پس از آن، فیلم آموزشی برخی رشته های ورزشی را در منزل تهیه کرده و با وسایل ورزشی که در اختیار داشتم مانند دمبل، طناب، توپ و تشک، تمرینات کششی و جنبشی انجام و در گروه گذاشته شد و دانش آموزان با دیدن فیلم آموزشی و اینکه معلم در خانه با لباس ورزشی و وسایل محدود، پر انرژی و شاداب فارغ از هر دغدغه ای تمرینات را انجام می‌دهد، با انجام تمرینات، مشتاقانه خواستار زمان بیشتری برای فعالیت ورزشی در منزل می شدند.
شاهنوری گفت: در کنار این فعالیت ها، برنامه های مربوط به پوستر گروه تربیت بدنی اداره کل شهر تهران به عنوان بسته آموزشی "پویش ملی ورزش در خانه" نیز به صورت فعال انجام شد و دانش‌آموزانی که به هر دلیلی قادر به استفاده از شبکه مجازی نبودند به صورت تلفنی با آنها در ارتباط بودم و مطالب و تکالیف در اختیارشان گذاشته شد.
وی با اشاره به بازخورد فعالیت دانش آموزان، انجام آزمون های آمادگی جسمانی و تهیه دست سازه ورزشی گفت: هم اکنون این کلاس در خانه همانند مدرسه؛ پر انرژی، فعال و پر از شادی و نشاط است. امیدوارم با گذر از این بحران هر چه زودتر بتوانیم به محیط گرم مدرسه برگردیم و زنگ ورزش را پر انرژی و پویاتر برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار