بازگشایی یک ماهه مدارس و حضور اختیاری دانش‌آموزان

تهران(پانا) - پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدارس دوره ابتدایی و متوسطه به غیرازمراکز پیش دبستانی ومدارس استثنایی، از امروز شنبه 27 اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند و حضور مدیران، معلمان، دبیران و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه الزامی بوده اما حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و الزام دانش‌آموزان به حضور در مدرسه ممنوع است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی یک ماهه مدارس و حضور اختیاری دانش‌آموزان

در کنار اینکه آموزش دانش‌آموزان در زمان بازگشایی مدارس نیز از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها، قبل از بازگشایی، تمام مدارس ضد عفونی و گندزدایی شوند. همچنین تجهیز مدارس به صابون مایع از الزامات بوده و استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری برای دانش‌آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند ضروری است.

تمام فعالیت‌های اردویی و بوفه مدارس تعطیل بوده و برنامه آموزشی دانش‌آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

پایان آموزش در فضای مجازی برای پایه دوازدهم ۱۰خرداد است و امتحانات این پایه از ۱۷خرداد آغاز می‌شود. در فرصت باقیمانده، اولیای دانش‌آموزان و مدیران مدارس باید برای ثبت‌نام کتب درسی در سامانه اقدام کنند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز درباره بازگشایی مدارس از امروز برای رفع اشکال به مدت یک ماه گفت: حضور همه دانش‌آموزان در مدارس از این هفته با ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌های اجتماعی مجاز است و شورای آموزشی مدرسه اختیار دارد، متناسب با حضور دانش‌آموزان درخصوص تشکیل جلسات و ادامه آن تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که سوال و یا مشکلی با آموزش مجازی و یا تلویزیونی ندارند، ملزم به حضور در مدرسه‌ نیستند،‌ افزود:‌ ولی حضور معلمان در مدارس الزامی است و دانش‌آموزان پیش دبستانی و استثنایی نیز به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیش از هفته اول اسفندماه سال ۹۸ که مدارس به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد، حدود ۷۰ درصد کتب درسی آموزش داده شده بود و ۳۰ درصد باقیمانده نیز به صورت مجازی آموزش داده شد تا سال تحصیلی به اتمام برسد.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای مهم به کمک آموزش دانش‌آموزان آمد، گفت: همه دروس باقیمانده در تلویزیون آموزش داده شد و شبکه دانش‌آموزی «شاد» نیز فعال شد تا بیش از ۱۲ میلیون نفر از دانش‌آموزان برای یادگیری، این شبکه آموزشی را دنبال کردند. البته در مناطقی که دسترسی به اینترنت و یا آموزش از راه دور فراهم نبود، از بسته‌های آموزشی و روش‌های مکتوب استفاده شد.

وی به برگزاری امتحانات دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: امتحانات پایه نهم به علت انتخاب رشته دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود، ولی درباره مجازی و غیرحضوری بودن امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای بازگشایی آموزشگاه‌های کنکور و زبان هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، ‌افزود: دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای استفاده مجدد از سرویس مدارس باید با مدیران مدارس هماهنگ کنند.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس هستند، ‌بیان کرد: دستورالعمل‌های (پروتکل‌های) بهداشتی وزارت بهداشت برای بازگشایی به همه مدارس ابلاغ شده و رعایت آن‌ها الزامی است. نظرسنجی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد میزان آشنایی جامعه ایران با دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۸۲ درصد است و این امر حاکی از آن است که خانواده‌های با نکات بهداشتی آشنا هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار