جزئیات پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه تهران

تهران (پانا) - معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش استعداد درخشان گفت با توجه به سختگیری در پذیرش این دانشجویان، سال گذشته کمتر از ظرفیت، دانشجو پذیرفته شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات پذیرش دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه تهران

به گزارش مهر، سید حسین حسینی با بیان اینکه در واقع پذیرش از طریق آیین نامه استعداد درخشان، ظرفیت آزمونی دانشگاه را تحت تاثیر قرار نمی دهد، افزود: از آنجا که آیین نامه استعداد درخشان، بسیار سختگیرانه بوده و شرایط خاصی از جمله معدل، سوابق تحصیلی، سوابق آموزشی و ... در آن لحاظ شده است، طبعا در بسیاری از رشته ها، ممکن است حتی هیچ فردی شرایط لحاظ شده در آیین نامه را احراز نکند و بالطبع پذیرشی هم نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران سال گذشته امکان جذب ۳۰۰ دانشجو را در مقطع دکترا داشت اما در مجموع حداکثر حدود ۱۵۰ نفر پذیرش کرد، گفت: همانگونه که عنوان کردم، به علت ویژگی های خاص آیین نامه استعداد درخشان و نبود داوطلب واجد شرایط، معمولا این ظرفیت ۳۰۰ نفری تکمیل نمی شود. امسال نیز ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری ۳۰۰ نفر است.

حسینی ضمن بیان این مطلب که در کارشناسی ارشد اما ظرفیت پذیرش دانشگاه تهران از طریق آیین نامه استعداد درخشان بیشتر است، خاطرنشان کرد: چرا که طبق مقررات می توانیم به میزان ۴۰ درصد ظرفیت روزانه، از این طریق پذیرش دانشجو داشته باشیم که حدودا یک هزار نفر است و سال گذشته از این طریق حدود ۷۵۰ دانشجو را پذیرش کردیم و امسال نیز در کلیه رشته‌های دارای پذیرش مقطع دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز؛ به صورت مازاد بر ظرفیت روزانه، همین حدود پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشجویان واحد شرایط می توانند ۱۳ خردادماه ‬نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۱.ut.ac.ir قسمت داوطلبان استعداد درخشان اقدام کنند.

وی داشتن میانگین کل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی، دارا بودن میانگین کل حداقل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دانشجو در مقطع ارشد را از جمله شرایط لازم برای ثبت نام دانشجویان دانست.

وی تاکید کرد که دانشجویان و دانش آموختگان دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، پردیس های خودگردان دانشگاههای دولتی، دانشگاههای غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه های وابسته به دستگاههای اجرایی، دانشگاههای غیر دولتی، دانشگاههای خارج از ایران و حوزه های علمیه مقطع کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار