تأکید مرزبانان ایران بر فعال کردن پاسگاه های غیرفعال کشور افغانستان در مرزهای مشترک

تهران (پانا) - در جلسه مشترک مسئولان مرزی دو کشور افغانستان و ایران مرزبان درجه یک ایران با تأکید بر نقاط مشترک و تعلقات فرهنگی، دینی و قومی بین مردم دو کشور از مرزبانان افغانستانی درخواست کرد ضمن کنترل بیشتر بر مرزهای مشترک، پاسگاه های مرزی غیرفعال در کشور افغانستان به منظور کنترل بیشتر هر چه زودتر فعال شوند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تأکید مرزبانان ایران بر فعال کردن پاسگاه های غیرفعال کشور افغانستان در مرزهای مشترک

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ در پی ادعای برخی از شبکه های معاند مبنی بر غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستانی توسط مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مرز مشترک ایران با افغانستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان ایران قرار گرفت و بعد از بررسی اولیه و اعزام تیم های کارشناسی مشخص شد که این موضوع یک ادعای کذب بوده و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رسما این خبر را تکذیب کرد. متعاقب آن، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به واسطه احترام متقابل به کشور دوست و همسایه طبق پروتکل های بین المللی چندین بار به صورت کتبی از کشور افغانستان تقاضا کرد با اعزام هیئت کارشناسی موضوع را بررسی نمایند.

با توجه به قرارداد کمیساریان سرحدی (مرزبانان) ۱۳۳۵ صبح امروز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه، هیئتی متشکل از کارشناسان مرزبانی کشور افغانستان وارد ایران شده و با حضور در محل مورد ادعا، موضوعات را میدانی مورد بررسی قرار دادند و در جلسه مشترک با مرزبانان ایران،بعد از صرف افطاری کشورمان را به مقصد افغانستان ترک کردند.

لازم به ذکر است در این جلسه مشترک مرزبان درجه یک ایران با تأکید بر نقاط مشترک و تعلقات فرهنگی، دینی و قومی بین مردم دو کشور از مرزبانان افغانستانی درخواست کرد ضمن کنترل بیشتر بر مرزهای مشترک، پاسگاه های مرزی غیرفعال در کشور افغانستان به منظور کنترل بیشتر هر چه زودتر فعال شوند.

گفتنی است، هیئت افغانستانی نتیجه بررسی های خود را موکول به مشورت با مسئولان عالیرتبه افغانستان در چند روز آینده کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار