آمریکا دستورالعمل دریانوردی در مورد تحریم‌ها را صادر کرد

تهران (پانا) - آمریکا روز جمعه دستورالعمل‌هایی را برای کمک به مالکان کشتی و بیمه‌گذاران به منظور جلوگیری از خطرات مجازات‌های تحریم صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا دستورالعمل دریانوردی در مورد تحریم‌ها را صادر کرد

به گزارش ایرنا، به نوشته‌ روزنامه نیویورک تایمز، این دستورالعمل‌ها که به عنوان مشاوره دریایی جهانی شناخته می‌شود مربوط به تحریم‌های ایران، کره شمالی و سوریه است.

وزارت امورخارجه آمریکا می‌گوید، متعهد به جلوگیری از فرار تحریم‌ها و قاچاق کالا از جمله صادرات نفت ایران است که دولت دونالد ترامپ پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ اعمال کرد.

بر اساس این گزارش اگرچه دولت آمریکا پیش از این در ماه مارس طرح اولیه تحریم‌ها را مطرح کرده بود، اما کشتی‌ها و بیمه‌گذاران با بیان اینکه این امر تجارت بین‌المللی را مختل می‌کند، از اجرای آن طفره می‌رفتند.

یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا در این باره گفت: ماهها مذاکراتی با صنعت (کشتیرانی و بیمه) صورت گرفته و وی و تیمش جلسات متعددی را در لندن، واشنگتن و سایر نقاط جهان با صاحبان این صنعت برگزار کردند تا سند نهایی "محور آمریکایی" نباشد.

دولت ترامپ پس از خروج یکطرفه از توافق هسته‌ای (برجام) با نادیده گرفتن الزامات پایبندی به توافقات جهانی تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه صادرات نفت ایران و تهدید دیگر کشورها برای پیروی از دستورات واشنگتن اعمال کرد.

دستورالعمل دولت آمریکا در مورد تحریم‌ها در حالی مطرح می شود که پیش از این یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ به رویترز گفت: واشنگتن در نظر دارد اقداماتی را در پاسخ به حمل‌ونقل سوخت ایران به ونزوئلا انجام دهد.

این مقام آمریکایی افزود: ایالت متحده مطمئن است که دولت نیکلاس مادورو چندین تن طلا به ایران در ازای دریافت سوخت پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد، این امر نه تنها مورد استقبال ایالات متحده بلکه منطقه نیز قرار نمی‌گیرد و ما به دنبال اقداماتی هستیم که می‌توان انجام داد.

مقام آمریکایی از ارائه جزئیات طرح کاخ سفید در این خصوص خودداری کرد اما افزود که گزینه‌های مربوطه به ترامپ ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار