ربیعی: فردوسی به گذشته‌ها تعلق ندارد

تهران (پانا) - علی ربیعی دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشتی با تاکید براینکه بی تردید فردوسی ستاره درخشان هویت ایرانی ماست، نوشت: فردوسی به گذشته‌ها تعلق ندارد بلکه حرفی نو در همه عصرها و زمانهاست.

کد مطلب: ۱۰۷۳۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی: فردوسی به گذشته‌ها تعلق ندارد

ربیعی امشب به بهانه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در این یادداشت با عنوان «چه کسانی تاریخ می‌سازند؟» افزود: ما، اغلب بر این باور هستیم که تاریخ‌مان‌ را جنگاوران، حاکمان و فاتحان ساخته‌اند و این آنها هستند که هویت سرزمین‌مان را رقم زده‌اند. تاریخ، اما ورق‌نگار روزها نیست. تاریخ با فرهنگ آمیخته می‌شود و به نسلهای بعدی منتقل می‌شود.
او ادامه داد: من فکر می‌کنم این ادیبان، شاعران، نقاشان، موسیقی‌دانان و معماران هستند که تاریخ و هویت ملی ما را می‌سازند.
ربیعی نوشت: در این میان، بی تردید فردوسی ستاره درخشان هویت ایرانی ماست. داستان‌ها و قهرمان‌های آنها، حیات فرهنگی و اجتماعی را تداوم می‌بخشند و فصل مشترک کنش جمعی برای کسانی که در یک سرزمین زیست می کنند را پدید آورده و مفهوم "ما" را شکل می‌دهند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری ادامه داد: فردوسی ستاره درخشان هویت ساز و پدید آورنده فصل مشترک بین همه ما ایرانی‌هاست.
وی افزود: فردوسی به گذشته‌ها تعلق ندارد بلکه حرفی نو در همه عصرها و زمانهاست. دانایی و توانایی سروده شده توسط فردوسی در عصری که کشورها با تیغ و شمشیر گشوده می‌شد، نظریه‌ای فراتر از دوره تاریخی او و رهنمودی برای همه نسل‌هاست.
ربیعی تصریح کرد: امروز به سرانجامِ فردوسی هم که می‌اندیشیم انگار این قصه پرغصه برای همه فرهیختگان این مرز و بوم تکرار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار