دژاگه: در این وضعیت، فکر کردن به ادامه‌ی لیگ کار اشتباهی است

تهران (پانا) - هافبک با تجربه تراکتور عقیده دارد ادامه لیگ برتر در این شرایط تصمیم درستی نیست.

کد مطلب: ۱۰۷۳۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دژاگه: در این وضعیت، فکر کردن به ادامه‌ی لیگ کار اشتباهی است

اشکان دژاگه در گفت‌وگو سایت رسمی باشگاه تراکتور، اظهار کرد: بیماری کرونا ویروس، متاسفانه در کل دنیا پخش شده و تمام ورزش‌های دنیا را به تعطیلی کشانده است؛ اما متوجه نمی‌شوم که چرا عده‌ای اصلاً به این موضوع فکر می‌کنند که لیگ را ادامه دهند و اصرار به پیگیری مسابقات در وضعیت کنونی دارند.

وی افزود: سلامتی انسان‌ها و ورزشکاران، در اولویت اول است و نمی‌دانم چرا در ایران که وضعیت خوبی از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا ندارد، به فکر آغاز تمرینات و ادامه‌ی لیگ هستند. همه‌ی ما خانواده داریم و مهمترین نکته در این وضعیت، سلامتی بازیکنان است. خود من هم دلم برای فوتبال تنگ شده است، اما اکنون شرایط فرق می‌کند و ارزش جان و سلامتی انسان‌ها، بسیار بالاتر از فوتبال است و بهترین تصمیم این است که لیگ امسال را به خاطر سلامتی بازیکنان و اعضای درگیر با فوتبال، تعطیل کنند و به فکر لیگ سال آینده باشند.

دژاگه خاطرنشان کرد: من چندین هفته است که در پیش خانواده‌ام در آلمان حضور دارم و از این‌که در این روزهای سخت، کنار خانواده‌ام هستم، بسیار خوشحالم و اخبار آلمان را هم بطور مرتب از نزدیک دنبال می‌کنم. در آلمان در طول این شش، هفت هفته، کل کشور را قرنطینه کرده‌ بودند و در حال حاضر هم قرنطینه‌ایم و اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که در صورت بهتر شدن اوضاع، کمی قرنطینه را آزادتر کنند. قرنطینه در آلمان به شکلی بود که حتی مردم نمی‌توانستند از خانه خود خارج شوند و خیلی‌ها حتی نمی‌توانستند به دیدار پدر و مادر خود نیز بروند و پلیس به طور کامل همه چیز را زیر نظر داشت و کنترل می‌کرد و تیم‌ها هم به هیچ عنوان، اجازه تمرین کردن نداشتند.

وی افزود: آلمانی‌ها در حال حاضر بررسی می‌کنند که آیا می‌توانند وضعیت را آزادتر کنند یا نه و خیلی‌ها هم به این فکر هستند که بار دیگر مردم را قرنطینه کنند و مقایسه وضعیت ایران با آلمان، قیاس معقولی نیست؛ چرا که در کشور آلمان با وجود تمام امکانات و تکنولوژی، باز هم بعضی از ورزشکاران حتی بعد از تست‌گیری هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

هافبک تراکتور ادامه داد: نمی‌دانم که وضعیت کنترل و قرنطینه در ایران عزیز به چه شکل بوده است؛ اما فکر نمی‌کنم که به اندازه‌ی آلمان جدی گرفته باشند و قرنطینه‌ی سفت و سختی انجام داده باشند. در این وضعیت، فکر کردن به ادامه‌ی لیگ کار اشتباهی است.

دژاگه تأکید کرد: دوستان فوتبالیست زیادی در آلمان دارم و می‌دانم که تمرینات برخی تیم‌ها به صورت گروه‌های دو نفری آغاز شده است و این‌گونه نیست که کل تیم یکجا با هم تمرین کنند. تمرین انفرادی در خانه و باشگاه هم قابل مقایسه با تمرین تیمی نیست و یک بازیکن، هرچقدر هم به صورت انفرادی تمرین کند، باز هم نمی‌تواند به مرز آمادگی مطلوب تمرین تیمی برسد. حتی خبر دارم که خیلی از فوتبالیست‌های آلمانی که تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، دچار مصدومیت شده‌اند. علاوه بر ابتلا به ویروس کرونا، بزرگترین خطری که بازیکنان را تهدید می‌کند، خطر مصدومیت است. چه فایده‌ای دارد که لیگ را ادامه دهند و بازیکنان، از طرفی، هم ترس ابتلا به کرونا را داشته باشند و هم ترس مصدوم شدن!. چه تضمینی وجود دارد که بازیکنان بعد از شروع تمرینات، کرونا نگیرند و مصدوم نشوند؟!

وی با بیان این‌که لیگ‌های کشورهایی همچون فرانسه، بلژیک، هلند و ... تعطیل شده‌اند، گفت: این کشورها بهترین تصمیم را در خصوص تعطیلی لیگ‌هایشان گرفته‌اند و امیدوارم رییس جمهور، وزارت ورزش، وزارت بهداشت و سایر تصمیم‌گیرندگان نیز در وهله‌ی اول به فکر سلامتی بازیکنان و جامعه فوتبال باشند و سپس تصمیم بگیرند.

دژاگه تأکید کرد: امیدوارم وضعیت بیماری در ایران عزیزمان روز به روز بهتر شود و تصمیم‌گیرندگان ما، عجولانه تصمیم نگیرند و مراقب خودشان و ما باشند؛ چرا که زندگی ما وابسته به فوتبال است و امیدوارم به ما ورزشکاران رحم کنند و آرزو می‌کنم که به زودی این بیماری ریشه‌کن شود و همه به زندگی سابق خود برگردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار