در اختتامیه جشنواره شاهنامه پژوهی در فضای مجازی؛

 دانش‌آموزان شاهنامه‌خوان، امسال شورآفرینی کردند

تهران (پانا) - آیین پایانی و اختتامیه مجازی نخستین جشنواره سراسری شاهنامه پژوهی با همکاری باشگاه ملی جوانان پژوهشگر، پژوهشکده ادبیات اسراء، گروه هنری در آغوش سیمرغ، فرهنگسرای خانواده، پژوهش‌سرای آفرینش و بنیاد فردوسی در کدرشته‌های نقالی، شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی شاهنامه، امروز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادب پارسی، به صورت مجازی در اینستاگرام از پیج رسمی بنیاد فردوسی شاخه توس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
 دانش‌آموزان شاهنامه‌خوان، امسال شورآفرینی کردند

در آیین پایانی جشنواره، ابتدا بازدید مجازی از آرامگاه فردوسی و بیان تاریخچه بنا و گردش در فضای آرامگاه فردوسی در توس به صورت پوشش زنده از مشهد صورت گرفت و سپس میرجلال الدین کزازی عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی و پیشکسوت شاهنامه‌پژوهی سخنرانی کرد.

میرجلال الدین کزازی با اشاره به ارزش والای شاهنامه در جامعه امروز، سالروز بزرگداشت فردوسی را گرامی‌باد گفت و این بزرگداشت مجازی را در سطح کشور امری خجسته خواند.

سپس ضمن پوشش زنده از آرامگاه فردوسی در مشهد، مرشد امیرخواجه‌وندی ابیاتی از شاهنامه فردوسی را در دستگاه‌های آواز سنتی و ضرب زورخانه اجرا کرد.

در ادامه برنامه زنده آیین پایانی جشنواره شاهنامه‌پژوهی، محمدرضا حقدوست دبیر جشنواره سراسری شاهنامه پژوهی و مدیر آموزش و آفرینش پژوهشکده ادبیات اسراء پیرامون ماهیت جشنواره، عوامل اجرایی و اعضای هیئت داوران سخنرانی کرد و با اشاره به اینکه استقبال بی‌نظیری از جشنواره از سوی دانش‌آموزان سراسر کشور صورت گرفت گفت: فرزندان ایران‌زمین بار دیگر در سالروز بزرگداشت فردوسی علی‌رغم شرایط ناگوار کشور شورآفرینی کرده و افتخاری سترگ را رقم زدند.

حقدوست با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از آثار ارسال شده در رقابتی نزدیک و نفس‌گیر بودند افزود: طی جلساتی که با هیأت داوران و کارشناسان علمی جشنواره داشتیم تصمیم گرفتیم‌ تا این حرکت خجسته فرزندان ایران که از سراسر کشور شاهنامه را پاسداری کردند گرامی داریم و از نظر ما هر فردی که حتی یک بیت شاهنامه را در این ایام خواند و ارسال کرد، برنده است، اما نفراتی برگزیده در هر رشته معرفی می‌شوند و در آخرین مصوبه هیات مدیره آموزش مجازی رشته‌های هنری و ادبی با محوریت شاهنامه برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود تا این شور و اشتیاق خاتمه نیافته و همچنان پایدار و مانا بماند.

در ادامه آیین پایانی جشنواره نفرات برگزیده کودک و نوجوان و جوان و بزرگسال با پوشش زنده از تهران و مشهد از سوی دبیر جشنواره معرفی شدند.

تمام شرکت‌کنندگان گواهی حضور در جشنواره با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت کرده و نفرات برگزیده علاوه بر لوح تقدیر و جایزه نفیس، از سهمیه حضور رایگان در کارگاه های علمی‌پژوهشی و فرهنگی هنری برخوردار شدند.

برگزیدگان رشته نقالی (کودک و نوجوان):

المیرا موری / پایه هفتم / خوزستان
هلنا پوری / کلاس اول / خوزستان
پارمیدا بهرامی / کلاس هفتم / لرستان
ترنم علی‌پور / کلاس ششم/ مشهد
حوریا جهان‌پور/ کلاس ششم/ مشهد
سونیا دشتی / کلاس هفتم / خوزستان
سروناز رشوند / کلاس دهم/ تهران

برگزیده نقالی (بزرگسال):
مهرداد کاووسی / ۳۰ ساله / همدان

برگزیدگان شاهنامه خوانی (کودک و نوجوان):
نازنین فاطمه فراهانی / کلاس نهم / تهران
دینا شیری زاده / کلاس چهارم / کرج

برگزیده شاهنامه خوانی (بزرگسال):
کیخسرو دهقانی / ۵۴ ساله / لرستان

برگزیدگان قصه‌گویی شاهنامه (کودک و نوجوان):
کیانا بهجت / کلاس چهارم / تهران
غزال نظری / کلاس یازدهم / تهران

برگزیده قصه‌گویی شاهنامه (بزرگسال):
صدیقه کردی / ۵۱ ساله / استان بابل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار