رخشانی‌مهر: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان دارای استحکام و انسجام است

تهران (پانا) - جلسه ویدئو کنفرانس رئیس سازمان نوسازی مدارس و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان و اعضا هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان دارای استحکام و انسجام است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این نشست با تقدیر از حمایت‌ها و زحمات مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: مجمع خیرین استان اصفهان دارای استحکام و انسجام است و به‌ خوبی توانسته است نقش خود را در این حوزه ایفا کند.

رخشانی مهر درادامه این نشست با اشاره به طرح تحولی مشارکت‌های مردمی که به دستور وزیر آموزش و پرورش، به ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها ابلاغ شده است، بیان کرد: این طرح یک برنامه جامع است که با هدف استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و فرهنگی و سایرظرفیت‌های این حوزه ترسیم شده است تا بتوانیم موجبات تکریم خیرین را بیشتر فراهم کنیم.

وی همچنین به برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره های خیرین مدرسه ساز در آبان ماه اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما برگزاری جشنواره، خرداد ماه بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان‌بندی آن را تغییر دادیم تا انشالله بتوانیم با کیفیت مناسب این جشنواره‌ها را برگزار کنیم و مشارکت خیرین را به نحو شایسته‌ای نشان داده و قدر بدانیم.

خیرین سرمایه‌های ملی کشور

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سیاست گذاری سازمان نوسازی مدارس مبنی‌‌بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: درسال گذشته توانستیم تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان دهیم .

سید مهدی میربد افزود: خیرین برای ما سرمایه‌های ملی هستند و به همین دلیل تکریم نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز از اولویت‌های این اداره کل خواهد بود و در این زمینه برنامه های متنوعی داریم.

وی در خصوص معماری مدارس با طراحی ایرانی اسلامی گفت: رویکرد دیگر ما در اداره کل ساخت مدارس ماندگار و فاخر است تا به عنوان یک اثر ارزشمند فرهنگی نسل آینده به آن افتخار کند.

انتشار کتاب جامع خیرین مدرسه استان اصفهان

در ادامه این جلسه میردامادیان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به نام‌گذاری پانزدهم ماه مبارک رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) به عنوان روز ملی تکریم خیرین گفت: این نام‌گذاری اتفاق مبارکی بود که درراستای پاسداشت این عزیزان انجام گرفت .

وی همچنین در بحث تکریم خیرین افزود: توانستیم کتاب جامع خیرین مدرسه ساز را آماده کنیم که تا یک‌ماه آینده به چاپ می‌رسد. وی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز در سال 98 با توجه به رکود اقتصادی توانست 115 میلیارد تومان اعتبار خیرین را جذب کند و 75 درصد کل پروژه های استان را به خود اختصاص دهد که به‌طور میانگین مجمع خیرین مدرسه ساز سالیانه 350 باب کلاس درس را به آموزش و پرورش تحویل داده است.

میردامادیان یادآور شد؛ مجمع خیرین مدرسه ساز 1500 خیّر دارد که بخشی ازاین تعداد را بانوان خیر نیک اندیش تشکیل می دهند.

ساخت موزه ای به نام خیرین مدرسه ساز

عبد یزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه سازاستان اصفهان ضمن گرامیداشت روز تکریم خیرین، از زحمات رئیس سازمان نوسازی مدارس تقدیرنمود و افزود: سیاست راهبردی سازمان در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام یک حرکت جهادی بود که توانست بخش عمده ای از دغدغه‌های خیرین و نوسازی مدارس را مرتفع کند.

وی گفت: نبود نیروی انسانی برای پیگیری مطالبات خیرین درحال حاضراز دغدغه های ما در مجمع خیرین و نوسازی مدارس است که بایستی برطرف شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان همچنین در جهت تکریم از این ظرفیت ملی پیشنهاد ساخت موزه‌ای به‌نام خیرین مدرسه ساز و همچنین برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با موضوع خیرین مدرسه ساز را مطرح کرد که مورد اقبال نیز قرارگرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار