قفلی: اولویت جامعه خیرین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور است

تهران (پانا) - در جلسه ویدئو کنفرانس رئیس جامعه خیرین کشور و معاون پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس با مجمع خیرین و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان البرز بر اولویت اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کشور و نگاه ویژه به استان البرز در تخصیص اعتبارات و جذب خیرین تاکید شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
قفلی: اولویت جامعه خیرین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور پس از عرض تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و روز تکریم خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین تامین و به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی هدف تعیین شده در سال 99 برای میزان جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز کل کشور را عددی بالغ بر 30 هزارمیلیارد ریال عنوان کرد که به امید خدا و با تلاش های مجامع خیرین به ثمر خواهد نشست.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: مهمترین دغدغه جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور وضعیت پروژه های نیمه تمام است و تکمیل پروژه های نیمه تمام قبلی و حمایت نوسازی مدارس در این زمینه اولویت اصلی ماست.

محمد رکوعی: در بحث اعتبارات و جذب خیرین به استان البرز نگاه ویژه ای خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز، عملکرد و اقدامات استان البرز در حوزه مشارکت های مردمی را مناسب و بر تشکیل کارگروه ویژه برای جذب و هدایت خیرین به استان باتوجه به نیازهای ویژه و محدودیت‌های موجود در البرز تاکید و ببان کرد: در بحث اعتبارات دولتی برای تکمیل یا احداث پروژه‌های جدید نیز باتوجه به جایگاه استان در جدول سرانه فضاهای آموزشی نگاه ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

محمد رکوعی اشاره کرد: اعتبارات ردیف خیری در کشور به سه هزار و 250 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و طبیعتا هر‌چه میزان مشارکت‌های مردم استان افزایش یابد سهم بیشتری به آن استان تعلق خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: بسته تحولی مشارکت‌های مردمی توسط سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تهیه شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است که باید روسا و مدیران عامل مجامع استان‌ها نیز آن را مطالعه کنند که بر اساس آن بتوانیم کارهای نوآورانه و خلاقانه‌ای در راستای جذب خیرین ترتیب دهیم که از جمله آن تألیف کتاب در مورد زندگینامه خیرین مدرسه‌ساز است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز: اکنون 8200 کلاس درس در استان کمبود داریم

محمد اسپرورین ضمن ارائه گزارش عملکرد مجمع بابیان اینکه امسال حدود 115 میلیارد تومان از تعهدات خیرین استان محقق شده است به تشریح وضعیت فضای آموزشی استان پرداخت و گفت: استان البرز پایین‌ترین سرانه فضاهای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز یعنی حدود 3.48 متر مربع را داراست و اکنون 8200 کلاس درس کمبود داشته که باتوجه به مهاجر پذیر بودن و رشد جمعیت استان باید به این عدد سالانه حدود 400 کلاس درس نیز افزود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز با بیان اینکه روند مهاجرت به این استان در سالیان متمادی سیر صعودی داشته و اکنون البرز یکی از بحرانی ترین استان‌های کشور به لحاظ کمبود فضای آموزشی است، خواستار حمایت تمامی نهادهای ذی‌ربط برای رفع این مشکل شد.

وی با بیان اینکه سالانه 15 هزارنفر به جمعیت دانش‌آموزی این استان افزوده می‌شود اضافه کرد: باید نگاه متفاوت به مهاجرت‌هایی شود که سالانه به این استان انجام می‌شود و در این راستا خواستار تشکیل کارگروهی ویژه در جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور برای جذب، هدایت و ساماندهی خیرین مدرسه ساز سراسر کشور به استان البرز شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز: 70درصد از پروژه‌های تعهد شده در سال 98 امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز نیز دراین جلسه بیان کرد: از تعداد 30 پروژه خیری و مشارکتی تعهد شده در سال 98 امسال 20 پروژه به بهره برداری می رسد و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد. وی در ادامه افزود که خوشبختانه در چند سال گذشته با تعامل و همکاری بین مجمع خیرین، نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان قدم های خوبی برای کاهش کمبودها در بحث فضاهای آموزشی استان برداشته شده است که باتوجه به نیاز استان و سرانه فضای آموزشی پایین به نسبت کشور می‌بایست این حرکت شدت یابد‌.

محمد دلاوریان بیان کرد: سرانه فعلی فضای آموزشی استان به ازای هر دانش آموز حدود 3.48 متر مربع است که پایین ترین سرانه فضای آموزشی در کل کشور است. وی ادامه داد که جبران این کمبود فضای آموزشی علاوه بر تخریب و بازسازی مدارس فرسوده نیازمند تعریف پروژه‌های جدید با ظرفیت متناسب با منطقه است که این امر هم مستلزم قرارگرفتن اعتبارات دولتی در کنار آورده خیرین نیکوکار است تا به نهضت افزایش زیربنای فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز، قوت و سرعت ببخشد‌.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز: 60 درصد مدارس استان به‌صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تشریح نیازهای آموزش و پرورش البرز گفت: سال گذشته حدود 15000 دانش‌آموز به آمار دانش‌آموزی استان افزوده شده و مشکلات استان را دوچندان نموده است.

وی در تکمیل صحبت‌های رئیس مجمع خیرین استان افزود: اکنون به صورت میانگین حدود 60 درصد مدارس استان بصورت دو شیفت فعالیت می‌کنند که از این بین آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج بیشتر کمبود را دارد؛ به‌طوریکه 80 درصد مدارس این ناحیه به صورت دو شیفت و با آمارمیانگین 34 دانش‌آموز در هر کلاس اداره می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار