اجرای طرح حافظان شهر امن در شیراز

شیراز(پانا) - رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز  از انجام اقداماتی در راستای  پیش بینی، پیشگیری و مقابله با آتش سوزی باغات فضای سبز و مراتع این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح حافظان شهر امن در شیراز

محمد هادی قانع در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌ باران در سال جاری و امکان رخ دادن آتش سوزی بدلیل رشد گیاهان هرز گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر شیراز اقدام به اجرای طرحی با عنوان حافظان شهر من در راستای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی منابع طبیعی کرده است که این طرح در 6محور مختلف انجام می‌شود.

او در باره محور پیش بینی و پیش آگاهی افزود: در این بخش تمامی کارشناسان پیشگیری سازمان و پرسنل عملیاتی حاضر در ایستگاه ها، مناطق و پر خطر و پر حادثه را شناسایی می‌کنند.

او در راستای محور آموزش گفت: آموزش پرسنل آتش نشانی و سازمان های مرتبط اعم از: منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی به اضافه داوطلبان یادگیری توسط مربیان توانمند سازمان آتش نشانی انجام می‌گیرد و در بخش آموزش شهروندی بطور وسیع تر در فضای مجازی بصورت تهیه کلیپ و پوستر انجام خواهد شد.

قانع در ارتباط با محور پیشگیری ادامه داد: پس از تشخیص نقاط پر خطر، این اماکن اعلام می‌شود که نسبت به رفع مواد سوختنی در این مناطق تحت عنوان پوشش های گیاهی مثل علف های هرز اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز اضافه کرد: مرحله بعد اطفاء حریق با چیدمان و آموزش های قبلی مناسب است که با اعزام نیرو ها در آن واحد بتوانیم از خسارت های بیشتر جلوگیری کنیم.

او همچنین درباره بخش آخر که لکه گیری است گفت: در این بخش بطور کامل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل میکنیم.

قانع از برگزاری این طرح از 1 خرداد تا 31 شهریور سال جاری خبر داد و افزود: نرم افزار جامع سازمان آتش‌نشانی در سایت ما قابل دسترسی است و شهروندان می‌توانند از طریق لینک های این نرم افزار تصاویر مناطق نا امن را برای ما ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار