واکنش چین به لایحه تحریمی آمریکا

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه چین به لایحه قانونگذاران آمریکایی برای اعمال تحریم‌ها علیه چین بر سر شیوع کووید-۱۹ اعتراض کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش چین به لایحه تحریمی آمریکا

به گزارش ایسنا، چندین سناتور آمریکایی در روزهای گذشته از ارائه لایحه‌ای به کنگره خبر دادند که اجازه می‌دهد دونالد ترامپ تحریم هایی را علیه چین اعمال کند و این در صورتی است که پکن همکاری نکرده و تمام اتفاقاتی که به شیوع ویروس کرونا منجر شد، اعلام نکند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز، چهارشنبه گفت: این لایحه که از سوی چندین سناتور مطرح شده، به طور کلی حقایق را نادیده می‌گیرد. آن‌ها می‌خواهند تحقیقات را با فرض گناه آغاز کنند تا مسؤولیت خود در مورد ناکامی در مبارزه با این همه گیری را به گردن چین بیندازند. ممکن نیست. ما اعتراض قاطع خود را ابراز می‌کنیم.

لیندسی گراهام از جمله سناتورهای جمهوری خواه معترض است. او که متحد نزدیک دونالد ترامپ به شمار می‌رود، می‌گوید متقاعد شده است که اگر به خاطر "فریبکاری" حزب حاکم کمونیست چین نبود، کروناویروس به خاک آمریکا، جایی که تاکنون بیش از ۸۰ هزار کشته بر جای گذاشته، نمی‌رسید.

برخی از اعضای دولت ترامپ از جمله شخص رئیس جمهوری آمریکا و تعدادی از رسانه‌های آمریکایی، مرتبا چین را عامل شیوع کرونا به تصویر می‌کشند و از عملکرد ضعیف آن در این بحران انتقاد می‌کنند. سناتورهایی که لایحه پاسخگو کردن چین بابت شیوع کووید-۱۹ را ارائه دادند، بارها چین را به پنهان کردن داده‌ها و حتی ساخت این ویروس متهم کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار