نویدادهم: کرونا سبک زندگی و نحوه تعامل دانش‌آموزان با معلمان را دگرگون کرده است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد بیماری کرونا سبک و نحوه زندگی توانمندی‌ها و مهارت‌های میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر جهان را دچار تغییر و دگرگونی کرده است.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نویدادهم: کرونا سبک زندگی و نحوه تعامل دانش‌آموزان با معلمان را دگرگون کرده است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نویدادهم در نشست هم اندیشی بررسی ابعاد مختلف آموزش و پرورش در دوران پسا کرونا که با حضور صاحب نظران این عرصه در دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: با توجه به شکاف دیجیتالی، تغییرات جدید در رویکردهای آموزش می‌تواند شکاف‌های عدالت آموزشی را گسترش دهد، یعنی آنهایی که دسترسی به امکانات آموزشی و فضای مجازی دارند نسبت به کسانی که به این امکانات دسترسی ندارند از فرصت‌های آموزشی بهتری بر خوردار شده‌اند.

نوید با اشاره به اینکه برای دوران آموزش و پرورش پسا کرونا باید برنامه عملیاتی داشته باشیم، ادامه داد: راه حل‌های جدید برای آموزش در این شرایط بحرانی می‌تواند نوآوری های مورد نیاز را برای تغییر و دگرگونی در نحوه و شیوه آموزش به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه کرونا نحوه تعامل دانش‌آموزان با معلمان را دگرگون کرده است، افزود: ما دو بحث جدی را در آموزش و پرورش در مورد کرونا پیگیری می‌کنیم یکی در شرایط موجود کرونا، آموزش و پرورش را چگونه باید اداره کنیم؟ به چه قوانین و مقرراتی نیاز داریم؟ که در این مورد با دستور مقام عالی وزارت کارگروهی در شورای عالی آموزش و پرورش تشکیل شده است و روی این موضوع کار می‌کند و تاکنون هم اقدامات خوبی از طریق وزارت آموزش و پرورش در این مورد انجام شده از جمله راه‌اندازی شبکه دانش‌آموزی شاد، آموزش مجازی دانش‌آموزان از سوی معلمان و آموزش از طریق تلویزیون که اینها به همت و تلاش همکاران عزیز فرهنگی در سراسر کشور در حال انجام است.

نوید اشاره کرد: موضوع دیگر اینکه آموزش و پرورش پسا کرونا چه ویژگی خواهد داشت؟ این پدیده تلخ کرونا زمانی تمام خواهد شد ولی آثار، آسیب‌ها، چالش‌ها و تبعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و آموزشی آن بر روی جنبه‌های مختلف زندگی انسانی تا مدت‌ها باقی خواهد ماند. بحث این است که آموزش و پرورش پسا کرونا چه شرایط و یژگی‌هایی خواهد داشت؟ اهداف و ماموریت‌ها و حتی مبانی نظری آموزشی و پرورشی پساکرونا کدام است؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد سبک زندگی جامعه دچار تغییر و دگرگونی زیادی خواهد شد، البته کرونا برای آموزش و پرورش یک سری فرصت‌هایی را ایجاد کرد که ما تا زمان کرونا نمی‌توانستیم به نحو مطلوب از آن استفاده کنیم، معلمان ما تا قبل از بحث کرونا این میزان توانمندی‌های فناورانه را از خود بروز نداده بودند ولی با آمدن کرونا، معلمان با استفاده از امکانات کمی که در اختیار داشتند به میدان آمدند و نگذاشتند بحث آموزش و پرورش تعطیل شود و کار آموزش را با از خودگذشتگی و فداکاری بی نظیر خود به انجام رساندند و دانش و سواد رسانه‌ای و فناورانه خود را افزایش دادند.

نوید اضافه کرد: الان معلمان ما در استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان دارای تخصص و تجربه نسبتاً خوبی شده‌اند و ما باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببریم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشتر جلسات ما در آموزش و پرورش به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: ما باید بتوانیم قوانین و مقررات مورد نیاز آموزش و پرورش در دوران کرونا تدوین کرده و برای دوران پس از کرونا با تجدید نظر در اهداف، اصول و... برنامه آموزشی و پرورشی متناسب با شرایط آن زمان تهیه کنیم.

اولین نشست هم اندیشی بررسی ابعاد مختلف پسا کرونا بر آموزش و پرورش با حضور تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مهرمحمدی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، ربیعی عضو هیات علمی دانشگاه شریف، بنیانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، پورکمالی معاون دانشگاه شهید رجایی، سید جواد حسینی رئیس سازمان استثنایی کشور، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی و...برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار