در جلسه مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان شد؛

کاظمی: قرآن ملاک اثربخشی کارها را اخلاص در عمل عنوان کرده است

تهران‌(پانا) - جلسه مشترک معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و مدیران کل حوزه پرورشی همچنین رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیران کل این سازمان در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: قرآن ملاک اثربخشی کارها را اخلاص در عمل عنوان کرده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم به مهمانان جلسه امروز، فرا رسیدن ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد بهره برداری لازم از این ایام و لیالی را داشته باشیم.

کاظمی در ادامه گفت: مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تجربه‌های بسیار خوب و امکانات ویژه‌ای در حوزه فرهنگی دارد که اگر در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرد دو دستگاه فرهنگی می‌توانند اتفاقات مثبتی را برای جامعه رقم بزنند.

وی افزود: با توجه به حضور آقای امرودی و شناخت او از آموزش و پرورش امیدوار هستیم شرایط مناسبی رقم بخورد شرایط جدید که ایجاد شده تجربه‌های جدیدی را فرا روی همه دستگاه‌های فرهنگی ایجاد کند ما نیز در حال کسب تجربه در این فضا هستیم و آموزش و پرورش از این شرایط سربلند بیرون آمده است زیرا شخص وزیر شبانه روزی پیگیری می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی بیان کرد: بعد از ایجاد شبکه شاد و قبل از آن اجازه ندادیم فضای آموزش و پرورش در این شرایط آسیب ببیند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم فعالیت‌های پرورشی همگی حضوری بودند اما باز اجازه ندادیم این بخش نیز مغفول بماند با ایجاد ۷ کانال ذیل معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را پیگیری کردیم.

وی گفت: اما دیواری بین دستگاه‌های فرهنگی کشور وجود دارد که این دیوار باید از بین برود و دیوار همکاری ایجاد شود ظرفیت‌هایی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارد می‌تواند کمک شایانی به آموزش و پرورش کند انشاالله با هدایت شما نتایجی برای فضای فرهنگی کشور داشته باشد و باید مدلی را پیدا کنیم تا در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: ما در کنار همدیگر قادریم کارهای بزرگی در حوزه فرهنگی کل کشور رقم بزنیم اما این باید با نگاهی خدایی، الهی و خالصانه باشد زیرا قرآن نیز ملاک اثربخشی فعالیت‌ها را اخلاص در عمل عنوان کرده است از این فرصت استفاده کنیم تا بتوانیم خدمت رسان باشیم.

کاظمی نگاه به فعالیت فرهنگی را در دو بعد پیشنهاد کرد و گفت: برای این منظور باید با دو نگاه به مقوله‌های فرهنگی نگاه کنیم یک نگاه مقطعی و کوتاه مدت که همین شرایط کرونا به وجود آورده است و برای عبور از آن است می‌توانیم از تولیدات محتوای یکدیگر استفاده کنیم نگاه بلند مدت استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری و آموزش و پرورش در کنار یکدیگر مانند باغ کتاب، فرهنگسراها و سینماهاست.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری در تولید محتوا و اجرا فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی کمک بسیار زیادی می‌تواند به ما کند. مانند برگزاری طرح یاریگران زندگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و مسابقات قرآنی. تولیدات فرهنگی باید به جامعه مخاطب برسد جامعه مخاطب در کل کشور از استان خوزستان، سیستان و بلوچستان گرفته تا همه استان‌ها و شهرها و مناطق را شامل می‌شود.

۳۰۰ نقطه تهران فرهنگسرا و امکانات ویژه‌ متعلق به کل فرهنگیان و دانش‌آموزان است

حجت الاسلام امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه جلسه گفت: این شب‌ها یکدیگر را دعا کنیم انشاالله شرایط خوبی برای همه و فضای کشور رقم بخورد از دوستان تشکر می‌کنم که این شرایط و این فرصت را به وجود آوردند.

وی گفت: بسیاری از فعالیت‌هایی که سازمان انجام می‌دهند هم اکنون در حال پخش از صدا و سیما هستند بدون اینکه نامی از ما برده شود. در ۳۰۰ نقطه تهران فرهنگسرا و امکانات ویژه‌ای داریم که همه اینها متعلق به کل فرهنگیان و دانش‌آموزان هستند.

امرودی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد فعالیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: تهران را الگوی بقیه شهرها در کشور و نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کنید بر این اساس ما هم برنامه‌های خود را در جای‌جای شهر دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: مواردی که شما دارید می‌تواند مورد استفاده ما قرار بگیرد و مجموعه‌هایی که در سازمان فرهنگی هنری وجود دارند می‌تواند مورد استفاده شما واقع شود مانند مجموعه باغ کتاب که فرصت بسیار خوبی برای بهره برداری دانش‌آموزان است حتی اکنون نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توانیم از این مجموعه استفاده کنیم.

امرودی گفت: مربیان پرورشی مدارس دانش‌آموزان را به مجموعه‌های سازمان بیاورند تا از این فضا استفاده کنند و از فضای مدرسه خارج شوند. شبکه قرآن در هر فرهنگسرایی ایجاد شده است و دیگر نیازی نیست برای پیگیری یک مورد قرآنی به یک فرهنگسرای خاص مراجعه شود.۸۵۰ رشته در فرهنگسراها نیز در حال آموزش هستند و سازمان ۱۴ موزه در تهران دارد و همه می‌توانند مورد استفاده وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرند.

وی به فعالیت جدید سازمان در شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تولید و توزیع ماسک بهداشتی در بین مردم کرده و البته این امر با مشارکت خود مردم بوده است.

امرودی ادامه داد: در شرایط کنونی نیاز داریم چند کار شاخص و قوی اجرا کنیم و حتی کارهایی که در دنیا نمونه باشد مانند سرودهای دانش‌آموزی با تعداد دانش‌آموزان زیاد. در منطقه ۱۲ تهران بزرگترین نمایشگاه یاریگران زندگی برپا شده است که در این نمایشگاه مقابله با آسیب‌های اجتماعی آموزش داده می‌شود همچنین مشاوران ویژه‌ای داریم که این‌ها می‌توانند مورد استفاده دانش‌آموزان قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار