برگزاری شورای معاونین پرورشی شهر تهران

کریمی: به کارشناس خود فعالیت اندیشه ای بدهید تا به کار اداری عادت نکند

تهران (پانا) - نشست شورای معاونین پرورشی شهر تهران با حضور عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران و صمیمی رییس اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی شهر تهران و روسای ادارات حوزه پرورشی و معاونین پرورشی مناطق نوزده گانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: به کارشناس خود فعالیت اندیشه ای بدهید تا به کار اداری عادت نکند

در ابتدای نشست حضرتی، معاون پرورشی منطقه2 با خواندن وصیت نامه امام علی(ع) به فرزندانش بعد از ضربت خوردن، نکات اخلاقی این وصیت نامه را برای حاضرین مرور کرد.

در ادامه عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل شهر تهران با گرامیداشت ایام مبارک رمضان و شب های قدر گفت: در این نشست دو بخش صحبت داریم. یکی موضوع علمی در حوزه مدیریتی است و دیگری اجراییات در آموزش و پرورش هر منطقه است.
وی با اشاره به ویژگی های یک مدیر موفق گفت: ما معتقدیم یک مدیر موفق وقتی سکاندار است باید درک و پذیرش منطقی از شرایط داشته و پشتکار از امور را سرلوحه قرار دهد. باید در این شرایط کرونایی وضع موجود را بپذیریم.
وی افزود: موضوع دیگر این است که باید همیشه در امور از افراط و تفریط اجتناب کنیم. در کارها میانه روی و تعادل مهم است. در رفتار و کلام تا جاییکه ممکن است، باید تعادل باشد. موضوع دیگر یکسان نگری به حال و آینده است. مدیر موفق کسی است که از گذشته عبرت گرفته و در حال زندگی کرده و برای آینده برنامه ریزی می کند اما بر دو عنصر حال و آینده تاکید بسیاری وجود دارد که فدای یکدیگر نشوند.
وی افزود: سعی کنید شکار فرصت ها داشته باشید. توصیه می شود ابتدا شنونده خوبی باشید و در زمان مقتضی شکار فرصت داشته و از نکات صحبتهای مقابل پاسخ بجا داشته باشید. همچنین یک مدیر موفق مدیری است که چند تکه کلام اختصاصی داشته باشد. این تکه کلام ها بخشی از وجودش می شود و این باعث اثرگذاری بر مخاطب می شود.
کریمی با اشاره به فرصتی که در ایام کرونا فراهم شده از معاونان پرورشی خواست بازخوانی روی تفکرات خود داشته و بررسی کنند چه شکست ها و موفقیتی داشته اند.
وی افزود: سعی کنید قابلیت های ذهنی خود را افزایش دهید. حتما روزانه بیست دقیقه مطالعه کنید. این مهم قابلیت ذهنی را افزایش می دهد یعنی مطالعه کنید و آن را به اطرافیان خود تسری دهید. شما مکلفید برای موفقیت، میزان فراموشی خود را به حداقل برسانید و باید تمرین ذهنی داشته باشید که همین کتاب خواندن است. جلسات علمی داشته باشید. همچنین موضوع محرکها و مشوق ها مهم است و تشویق لازمه هرکاری است.
معاون پرورشی شهر تهران گفت: موضوع دیگر بحث حمایتگری است. در کار اختلاف نظر وجود دارد اما این موضوع باعث ارتقای سطح سازمانی می شود. استفاده از پتانسیل کارشناسان مناطق مهم است. به کارشناس خود فعالیت اندیشه ای بدهید تا به کار اداری عادت نکنند. نکته اخر اینکه همه ما باید بتوانیم مهارت های انسانی مثل ارتباط موثر با کارکنان و ارباب رجوع داشته باشیم. مهارت فنی بعد از اندوختن تجربه افزایش پیدا می کند. در مهارت ادارکی، توجه به امور و فضای اطراف مهم است. یعنی فرد از هوش میان فردی و مکانی خوبی برخوردار باشد.
کریمی در بخش دوم صحبتهای خود که مربوط به حوزه اجراییات در مناطق نوزده گانه بود، گفت: شیوه نامه قرآن و عترت و نماز به همه مناطق ارسال شد. همچنین شیوه نامه مسابقات فرهنگی و هنری هم ارسال شده است. اما پاشنه آشیل ما که دغدغه ایجاد کرده موضوع هدایت تحصیلی است که همیشه بیست روزی زمان وجود داشت اما براساس صحبت دکتر شکوهی همزمان با کارنامه، نمونه برگ فرم شش و هفت هدایت تحصیلی داده می شود و در آن برگه اسم مدرسه ای دانش آموز که قبول شده، آورده می شود.
وی افزود: بسته تحولی آموزش و پرورش دو محور است، یکی نماد و دیگری یاریگران زندگی است. این دو طرح مهم را جدی بگیرید و گزارش های دقیق آن را ارایه دهید. دستورالعمل اوقات فراغت تا هفته اول خردادماه ارسال می شود. اما تکیه کار ما باید روی دارالقران ها و کانون ها باید باشد.
وی با اشاره حضور پررنگ حوزه پرورشی شهر تهران در شبکه شاد از زحمات معاونان پرورشی مناطق نوزده گانه و روسای ادارات تقدیر کرد.
کریمی گفت: در تولید محتوا چهار گروه فعال هستند. وزارتخانه، همکاران اداره کل استان ها، مناطق آموزش و پرورش و در نهایت مدارس فعال بودند. از این رو حتما نمونه کارها را به مدارس ارسال کنید. باید در این شرایط دانش آموز را فعال کنیم. وقتی می گوییم سندتحول بنیادین باید دانش آموز محور کار قرار بگیرد.
وی در پایان درباره دغدغه های حوزه پرورشی مبنی بر کمبود نیرو گفت: اکنون بالغ بر پنج هزار نفر بازنشسته می شوند و این موضوع جدی است.
در ادامه نشست، مهدی نعیمی، رسما به عنوان رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران معرفی شد.
در پایان هرکدام از معاونان پرورشی شهر تهران به بیان دغدغه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار