زمینه بازگشایی تأسیسات گردشگری استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم می‌شود

رشت (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد زمینه بازگشایی تأسیسات گردشگری گیلان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
زمینه بازگشایی تأسیسات گردشگری استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم می‌شود

به گزارش تسنیم، مسعود حلاج‌پور با اشاره به همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و دانشگاه علوم پزشکی این استان اظهار کرد: زمینه بازگشایی تأسیسات گردشگری گیلان فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان آغاز به کار تأسیسات گردشگری استان با نظارت مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان و براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت را مورد تأکید قرار داد افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گردشگری و افزایش ورود مسافران به گیلان باید برای این موضوع برنامه‌ای اتخاذ شود.

حلاج‌پور تعطیلی و بسته بودن چند ماهه تأسیسات و اماکن گردشگری گیلان به علت شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در صورت ادامه بسته بودن مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان، احتمال افزایش فعالیت مراکز اقامتی بدون مجوز و غیرمجاز وجود دارد که بدون شک مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی از بروز چالش جدی‌تر در جهت کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در گیلان به جهت تعطیلی واحدهای مجاز اقامتی و تفریحی و فعالیت مراکز غیرمجاز سخن گفت و تصریح کرد: اگر میهمانان ورودی به گیلان به اماکن غیرمجاز رجوع کنند به سبب عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز ما احتمالاً با شیوع مجدد کرونا در گیلان مواجه می‌شویم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از رایزنی و تماس‌های خود با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی جهت یافتن راهی برای بازگشایی تأسیسات گردشگری استان سخن گفت و افزود: با توجه به نزدیک بودن عید فطر، گرم شدن هوا و باز بودن جاده‌ها پیش‌بینی ما این است که مسافران زیادی به گیلان سفر کنند.

حلاج‌پور موضوع بازگشایی تأسیسات گردشگری اکثر استان‌ها و جزیره کیش از یکم خرداد را مورد اشاره قرار داد و گفت: گیلان نیز برای انجام این کار باید پروتکل‌های بهداشتی خود را تبیین کند و در همین راستا صحبت‌هایی را با تشکل‌های گردشگری استان حتی واحدهای خصوصی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده با صرف هزینه پایین انجام دادیم.

وی به جلسه اخیر خود با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاون گردشگری استان و نمایندگان جامعه هتلداران گیلان اشاره کرد و گفت: به جهت شیوع کرونا و ادامه‌دار شدن آن تاب‌آوری اقتصادی صنف گردشگری پایین آمده است بنابراین انتظار داریم زمینه‌های لازم برای بازگشایی اماکن اقامتی و تفریحی استان فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همواره نظارت مستمری در بخش غذا، نوشابه و رستوران‌ها داشته است؛ گفت: در جلسه‌ای که با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد پیشنهاد دادم از ظرفیت حافظان سلامت در حوزه نظارت و بازرسی استفاده شود.

حلاج‌پور از همکاری مدیران و اعضای تشکل‌های گردشگری گیلان برای نظارت بر عملکرد واحدهای خانه مسافر سخن گفت و اظهار کرد: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی گیلان پروتکل‌های بهداشتی انواع اماکن اقامتی و تفریحی استان را تبیین و جهت اجرا در اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار دهد.

وی بومی‌سازی پروتکل‌های بهداشتی را با توجه به گستردگی صنف گردشگری استان گیلان اعم از خانه مسافرها، مهمانپذیرها، هتل‌ها، مجتمع‌ها و انواع رستوران‌ها لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: امیدواریم با کمک تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌ها بتوانیم پروتکل‌ مشخصی را برای بازگشایی تأسیسات گردشگری گیلان اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به جلسه یکشنبه آینده ستاد استانی مقابله با کرونا استان و تصمیم‌گیری در مورد شرایط آغاز به کار تأسیسات گردشگری گیلان اشاره کرد و گفت: با کسب اجازه از استاندار و در صورتی که شرایط استان به لحاظ کنترل کرونا مطلوب باشد شاهد بازگشایی فعالیت‌های این حوزه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار