علیرضا کاظمی گزارش عملکرد سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸ را تشریح کرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی گزارش عملکرد سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸ را در حضور وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی گزارش عملکرد سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸ را تشریح کرد

جلسه هیات امنای سازمان دانش‌آموزی عصر امروز ۲۳ اردیبهشت در حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه اعضای شورای معاونان و مشاوران وزیر، رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و روسای تشکل‌های دانش آموزی حضور داشتند.

مجمع مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز نیز از ۶ استان مختلف نیز به صورت ویدئوکنفرانس با این جلسه ارتباط برقرار کردند.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش عملکرد سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸، برنامه‌های سال ۹۹ و رونمایی از اقدام شایسته دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی در پویش منم یک حاج قاسم دیگر اشاره کرد که در این جلسه ذکر و انجام خواهد شد.

کاظمی درباره تامین منابع سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۸ به جزئیات این منابع و اعتبارات درنظر گرفته شده و تحقق یافته برای سازمان اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت ۱۰ برنامه و ۱۳ فعالیت داشتیم که ذیل ۱۳ برنامه ۹۳ اقدام طراحی شده بود که به تناسب اعتبارات جذب شده به مرحله اجرا درآمد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: در بخش توسعه و تقویت فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی و برگزاری نشست‌ها و فعالیت‌ها موفق بودیم و امسال در بسته تحولی تقویت این برنامه‌ها گنجانده شده است. تقویت و توسعه شبکه خبرگزاری پانا که نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان در حوزه مسائل اجتماعی دارد، نیز از جمله فعالیت‌های ما بوده و خواهد بود.در گام اول تربیت ۷۵۰ دانش‌آموز دختر و ۷۵۰ دانش‌آموز پسر به عنوان خبرنگاران پانا را در ۷۵۰ منطقه آموزشی داریم و در گام دوم باید با شعار هر مدرسه یک خبرنگار این شبکه تربیت اجتماعی را پیش ببریم.

کاظمی به برنامه‌های سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: مسیر و نقشه راه سازمان را در این برنامه‌ها و در ۶ بخش تدوین کردیم؛ فلسفه وجودی و ماموریت اصلی سازمان تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف و ایجاد روحیه نشاط، همدلی و فعالیت‌های گروهی است که شعار همدلی، همفکری و همکاری را دنبال می‌کند.

وی به ارکان جهت سازی که مسیر و راه سازمان را مشخص می‌کند و در ارکان برنامه‌های این سازمان خواهد بود اشاره کرد و گفت: اجرای فعالیت‌های سازمان برمبنای اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم انقلاب، اساسنامه سازمان، سند تحول بنیادین، اولویت‌های ابلاغی رئیس جمهور، رویکردهای وزیر و سیاست‌های تحولی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر از مشاور وزیر در اجرای سند تحول بنیادین گفت: برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در برنامه‌های سال ۹۹ سند تحول بنیادین برای اولین بار دیده شد. وجود تشکل‌های دانش‌آموزی در کنار آموزش و پرورش و شبکه شاد افتخار بزرگی است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی اشاره کرد: در سال ۹۹، ۴ اولویت راهبری را مشخص کردیم تا در قالب این مدل نقش‌های اجتماعی دانش‌آموزان را با استفاده از مجلس دانش‌آموزی، پیشتازان و خبرگزاری پانا بتوانیم بالا ببریم و مدعی شویم جامعه حداقل ۲ میلیونی از دانش‌آموزان داریم که در تربیت تراز سند تحول بنیادین گام برداشته‌اند.

کاظمی در ادامه گفت: در سال ۹۹، ۷ عنوان برنامه، ۱۳ فعالیت ذیل این برنامه و ۸۷ اقدام‌ برای تحقق این برنامه‌ها برنامه ریزی کردیم.

رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین نیز در این جلسه بر نقش پذیری تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس و حرفه‌ای شدن خبرگزاری پانا به عنوان یک خبرگزاری دانش‌آموزی تاکید کرد.

تندگویان نیز در ادامه جلسه به بیان نکات قابل توجهی درباره اعتبارات وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: باید بستر فضای مجازی را در برنامه‌های امسال مورد توجه قرار دهیم. ما در وزارت ورزش و جوانان ۸۰ درصد تولید محتوا و برنامه‌های خود را در فضای مجازی انجام می‌دهیم لذا این بستر باید به عنوان یک مدل در برنامه عملیاتی سال آینده دیده شود.

علی الهیارترکمن معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش نیز درباره فعالیت‌های خوداتکایی گفت: سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با توجه به ظرفیت و جایگاهی که دارد، به این بحث‌های درآمدزایی به طور جدی و با طرح و برنامه ویژه ورود پیدا کند. وی همچنین ساختار پیشنهادی سازمان را تبیین و آن را مورد تایید قرار داد.

علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی نیز گفت: یکی از رسالت‌های خبرگزاری پانا اطلاع رسانی است اما این خبرگزاری یک ماموریت اصلی دارد که از فلسفه وجودی سازمان نشات گرفته و آن تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است. وقتی دانش‌آموز خبرنگار می‌شود باید بتواند موقعیت‌ها را تحلیل کند، روایت صحیح از اتفاقات داشته باشد، نقد درست داشته و راه حل منطقی ارائه کند.

وی درباره بسته تحولی و برنامه سال ۹۹ سازمان دانش‌آموزی نیز گفت: اهداف و برنامه‌های این سازمان امسال کامل تر از سال گذشته تدوین شده است زیرا امسال این اهداف با دوره‌های تحصیلی مطابقت داده شده است. سازمان یک نهاد روییده از بطن انقلاب است که باید از این نهاد مراقبت شود.

علی صابر ماهانی رئیس بسیج دانش‌آموزی و حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز هریک در ادامه جلسه به بیان نکات مهمی پرداختند.

در این جلسه مجموعه برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۹ به تصویب هیات امنا رسید و در پایان، از کتاب منتخب دل نوشته‌های دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی، درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در فضایی آکنده از یاد و خاطره این شهید بزرگوار، رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار