خفاش‌های کرونایی در «+چرخ»

تهران (پانا) - سیزدهمین قسمت «+چرخ» ساعت 14:30 امروز، سه‌شنبه 23 اردیبهشت، با بررسی نقش خفاش‌ها در شیوع ویروس کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

کد مطلب: ۱۰۷۳۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
خفاش‌های کرونایی در «+چرخ»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه‌ی «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با دکتر هومن ملوک‌پور، جراح دامپزشک گفت‌وگو خواهد کرد.
از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کووید-19 در ووهان چین شایعات فراوانی درباره‌ی خفاش‌ها به‌عنوان منشا شیوع این ویروس وجود دارد اما منابع معتبر جهانی هنوز درباره‌ی این موضوع به قطعیت نرسیده‌اند. با این وجود هر روز اخبار متعددی درباره‌ی خفاش‌ها منتشر می‌شود. به‌عنوان مثال چند روز پیش مطرح شد که محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خفاش‌های نعل‌بینی عامل شیوع کرونا در جهان هستند و محققان چهار گونه خفاش در آفریقا کشف کرده‌اند که به نظر می‌رسد از خواهران خفاش‌های نعل‌بینی هستند و در آسیا و استرالیا هم یافت می‌شوند. سازمان بهداشت جهانی هم می‌گوید یافتن منشأ کرونا حداقل یک سال زمان می‌برد. متخصصان این سازمان می‌گویند شواهد بسیاری وجود دارد که خفاش را منشأ اصلی کرونا بدانیم اما ممکن است حیوانات دیگری هم دخیل بوده باشند.
مجله‌ی تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار