رئیس سازمان نصر:

الکامپ امسال، بدون بخش مستقل برای «دولت الکترونیک»

تهران (پانا) - رئیس سازمان نصر اعلام کرد در نمایشگاه الکامپ امسال که شهریور ماه برگزار خواهد شد، قسمتی تحت عنوان دولت الکترونیک نخواهیم داشت و دستگاه‌های دولتی نیز همراه با کسب و کارهای دیگر در این نمایشگاه جانمایی خواهند شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
الکامپ امسال، بدون بخش مستقل برای «دولت الکترونیک»

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه بین المللی الکامپ را نیز به تعویق انداخت. این نمایشگاه به گفته رئیس انجمن صنفی رایانه‌ای کل کشور ۲۸ تا ۳۱ شهریور امسال در ابعاد کوچک‌تر برگزار خواهد شد.

«محمدباقر اثنی عشری» گفت: از شهریور سال گذشته کارمان را برای برگزاری بیست و ششمین دوره الکامپ آغاز کردیم و در نظر داشتیم در خصوص ترندهای جدید را نیز در این نمایشگاه فعالیت‌هایی داشته باشیم اما به واسطه شیوع کرونا برگزاری تمامی نمایشگاه‌های کشور به تعویق افتادند. ۲۸تا ۳۱شهریور ماه زمان برگزاری نمایشگاه است و هفته آینده تاریخ ثبت‌نام را مشخص خواهیم کرد.

وی در خصوص فضای اختصاص یافته به الکامپ گفت: دو سالن از فضای اصلی نمایشگاه به عنوان نقاهتگاه در اختیار ارتش است و به دیل نگرانی‌هایی که برای موج بعدی کرونا در پاییز وجود دارد، بعید می‌دانم تا آن زمان این دو سالن تخلیه شود. ضمن این که به علت فشردگی نمایشگاه‌هایی که به نیمه دوم سال موکول شدند، برگزاری الکامپ امسال با دو نمایشگاه کوچک دیگر همزمان است. به همین دلیل تمام فضای نمایشگاه برای برگزاری الکامپ در دسترس‌مان نیست.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کل کشور با اشاره به این‌که به دلیل کمبود فضا مجبور هستیم بخش‌هایی را محدودتر برگزار کنیم و ایده‌هایی که برای امسال داشتیم را به سال ۱۴۰۰ موکول کنیم، افزود: با توجه به ضرورت جامعه و اتفاقاتی که در زمان قرنطینه رخ داد IT بیش از هر زمانی باعث شد مردم و کشور با شرایط سخت مانند دورکاری، آموزش مجازی، خرید و مسائلی از این دست کنار بیایند. زیرساخت‌های IT نیاز امروز جامعه است.

اثنی عشری در خصوص قطعیت تاریخ انتخابی افزود: تاریخ تمام نمایشگاه‌ها را شرکت نمایشگاه‌ها مشخص می‌کند و با توجه به شاخص‌هایی که در خصوص کاهش یا کنترل بیماری کرونا وجود دارد، ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه را اعلام کرده‌اند چرا که برگزاری آن در مهر و آبان به دلیل آغاز سال تحصیلی و بالا رفتن میزان ترافیک ممکن نیست. البته لازم به ذکر است این نمایشگاه با پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. برگزاری این نمایشگاه برای مهر و آبان مقدور نیست.

وی درباره قسمت‌های جدیدی که به این نمایشگاه اضافه خواهد شد نیز گفت: بخش‌هایی که در سال‌های قبل داشتیم در این نمایشگاه با ابعاد کوچک‌تری در دسترس هستند، ضمن این که یک بخش تازه به فریلنسرها اختصاص داده‌ایم. نمایشگاه الکامپ یک نمایشگاه تجاری است که نگاه کسب و کاری دارد.

حتی بخش «توان تک» هم نگاه‌ حمایتی به معلولان ندارد و بیشتر در حوزه کسب و کارهایی است که این اشخاص ایجاد کرده‌اند و بعضا به دنبال توسعه آن هستند. فریلنسرها هم نیز همین وضعیت را دارند، قصد داریم به توسعه کسب و کارشان کمک کنیم.

او در پایان تاکید کرد: الکامپ ویترین صنف IT است و جایی است که افراد می‌توانند زحمات خود را عرضه کنند. جایگاهی که حوزه آی تی امروز به دلیل شیوع کرونا پیدا کرده است. بانکداری الکترونیک بدون خطا، ارائه خدمات اینترنتی مانند خرید و مسائل بهداشتی، آموزش مجازی و فراهم کردن سرویس نسبتا پایدار برای دوکاری باعث شده آن را یک رویداد ملی قلمداد کنیم و نمایشگاه فرصتی برای توسعه کسب و کارهای این حوزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار