اصلاح لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی مجلس

طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام اصلاح شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس به منظور تأمین نظر شورای نگهبان طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را اصلاح کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی مجلس

نمایندگان در نشست علنی امروز سه‌شنبه، 23 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده 17 لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان موافقت کردند که براساس آن هر کس از وقوع جرم یا شروع آن یا خطر شدید و قریب‌الوقوع علیه طفل یا نوجوان مطلع بوده یا شاهد وقوع آن باشد و با وجود توانایی اعلام و گزارش به مراجع و مقامات و کمک طلبیدن از آن‌ها از این امر خودداری کند یا در صورت عدم دسترسی به این مقامات و یا عدم تأثیر دخالت آن‌ها در رفع تجاوز و خطر از اقدام فوری متناسب برای جلوگیری از وقوع خطر و یا تشدید نتیجه آن امتناع کند، مشروط به اینکه با این اقدام خطری مشابه یا شدیدتر و یا خطر کمتر قابل توجهی متوجه خود او یا دیگران نشود به یکی از مجازات‌های درجه 6 قانون مجازات‌ اسلامی محکوم می‌شود.

طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام اصلاح شد

مایندگان همچنین در جریان بررسی اصلاح طرح مستثنی‌شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی اعاده شده از شورای نگهبان با الحاق یک تبصره به ماده 5 این قانون موافقت کردند.

تبصره (5) الحاقی موضوع ماده ‌واحده به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره 5- حداکثر سقف سهام سازمان تأمین ‌اجتماعی با رعایت تعریف مالک واحد مطابق جزء (2-3) بند «الف» سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (1) این ماده در بانک رفاه کارگران سی‌وسه‌ درصد (33%) می‌باشد. سازمان مزبور مکلف است نسبت به واگذاری سهام مازاد بر سی‌وسه‌ درصد(33%) با رعایت شرایط ذیل اقدام کند:

الف- ظرف سه‌ سال از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این تبصره نسبت به تأمین شرایط پذیرش در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس و تعیین تکلیف دیون سازمان به بانک رفاه کارگران و واگذاری سی‌و‌سه درصد(33%) سهام خود در آن بانک اقدام نماید.

ب- سی‌و‌چهار‌درصد (34%) باقیمانده سهام سازمان مذکور در بانک رفاه کارگران حداکثر تا پایان سال چهارم از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این تبصره واگذار شود.

ج- آخرین صورت‌های مالی سالانه تلفیقی حسابرسی‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی تا شش‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن این تبصره و برای سال‌های بعد تا پایان شهریور سال بعد انتشار عمومی یابد.

د- سقف رشد مانده بدهی سالانه سازمان تأمین‌اجتماعی با تعریف مالک واحد موضوع تبصره(1) این ماده به بانک رفاه کارگران در سطح حداکثر ده‌درصد(10%) علاوه بر رعایت سایر مقررات بانک مرکزی تعیین شود.

۲ هزار هکتار به منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی افزوده می‌شود

نمایندگان همچنین در این نشست علنی در جریان بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، با اصلاحات کمیسیون اقتصادی در تبصره ماده واحده این لایحه موافقت کردند و براین اساس ۲ هزار هکتار به منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی افزوده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار