حاجی میرزایی جزئیات بازگشایی مدارس را تشریح کرد

مدیران مدارس به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس ملزم هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت حضور همه دانش‌آموزان در مدارس از هفته آینده با ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌های اجتماعی مجاز است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی جزئیات بازگشایی مدارس را تشریح کرد

به گزارش صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: ضدعفونی مدارس تا روز شنبه انجام می‌شود. دانش آموزانی که سوال و یا مشکلی با آموزش مجازی و یا تلویزیونی ندارند، ملزم به حضور در مدرسه‌ها نیستند، ولی حضور معلمان در مدارس الزامی است. دانش آموزان پیش دبستانی و استثنایی به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند.

وی همچنین به برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: امتحانات پایه نهم به علت انتخاب رشته دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود، ولی درباره مجازی و غیرحضوری بودن امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی هنوز تصمیم نگرفته ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: درباره بازگشایی آموزشگاه‌های کنکور و زبان از هفته آینده نیز همچنان تصمیم قطعی گرفته نشده است. دانش آموزان و خانواده‌ها برای استفاده مجدد از سرویس مدارس باید با مدیران مدارس هماهنگ کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اینترنت شبکه آموزش «شاد» همچنان رایگان نشده است، گفت: درحال پیگیری هستیم که اینترنت این شبکه آموزشی رایگان شود.

الزام مدیران مدارس به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس هستند. دستورالعمل‌های (پروتکل‌های) بهداشتی وزارت بهداشت برای بازگشایی به همه مدارس ابلاغ شده و رعایت آن‌ها الزامی است، نظرسنجی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد میزان آشنایی جامعه ایران با دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۸۲ درصد است و این امر حاکی از آن است که خانواده‌های ما به نکات بهداشتی آشنا هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما موظف هستیم محیط مدرسه را برای انجام دادن این کار ایمن کنیم و شورای آموزشی مدرسه این اختیار را دارد تا متناسب با حضور دانش آموزان درخصوص تشکیل جلسات و ادامه آن تصمیم گیری کند.

حاجی میرزایی افزود: تصمیم گرفتیم از ۲۷ اردیبهشت همه مدارس بازگشایی شوند و تمام کارکنان مدرسه حضور پیدا کنند تا چنانچه دانش آموزان ابهامات و اشکالاتی درخصوص دروس خود داشتند بتوانند برطرف کنند. از هفته اول اسفند که تعطیلات سراسری آغاز شد تقریبا حدود ۷۰ درصد کُتب ما آموزش داده شده بود و ما وظیفه داشتیم برای ۳۰ درصد باقیمانده اقدام کنیم تا سال تحصیلی را به اتمام برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تلویزیون به عنوان یکی از ابزار‌های مهم با پوشش گسترده به کمک ما آمد و همه دروس باقیمانده در تلویزیون آموزش داده شد و از طرفی شبکه دانش آموزی «شاد» نیز فعال شد که بیش از ۱۲ میلیون نفر از دانش آموزان ما در این شبکه، آموزش را دنبال کردند. در مناطقی که دسترسی به اینترنت نبود و یا شرایط برای آموزش از راه دور فراهم نبود از بسته‌های آموزشی و روش‌های مکتوب استفاده کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار