کریمی به پانا خبر داد

90 میلیارد ریال اعتبار جذب شده برای تجهیز و بازسازی مدارس سه استان سیل‌زده

اقدامات انجام شده برای تأمین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان مدارس مناظق سیل‌زده استان‌های کشور در سال گذشته تشریح شد

تهران (پانا) - رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اقدامات انجام شده برای تأمین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان مدارس مناظق سیل‌زده استان‌های کشور در سال گذشته را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
90 میلیارد ریال اعتبار جذب شده برای تجهیز و بازسازی مدارس سه استان سیل‌زده

غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه این مرکز در راستای مأموریت‌های خود از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی آموزشی برای کمک به تأمین مایحتاج تحصیلی و بازگشت شرایط به وضعیت عادی در مناطق سیل‌زده استان‌های کشور، استفاده کرده است گفت: در نشست‌ها و مکاتبات متعدد با نهادهای داخلی مانند وزارت کشور، سازمان‌ها و نهادهای تخصصی و سازمان‌های بین‌المللی که برابر مقررات و ضوابط کشور به طور رسمی در ایران انجام وظیفه می‌کنند، برای بررسی و جذب منابع مالی برای تأمین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان و مدارسی که باید مجدداً به کلاس‌های درس باز گردند، تمامی همکاری خود را به کار گرفت.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر این که خسارات ناشی از وقوع سیل فروردین ماه سال 1398، دولت و مردم ایران به ویژه دانش‌آموزان استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان و دیگر مناطق کشور را با چالش‌های دشوار و متعددی مواجه کرد، فرایند هماهنگی، رایزنی و اقدامات انجام شده برای تأمین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان مدارس مناظق سیل‌زده استان‌های کشور را تشریح کرد.

کریمی رایزنی با سازمان‌های بین‌المللی مانند یونیسف، ریلیف اینترنشنال، ان آر سی، بازدید از استان لرستان همراه با تیم کارشناسی سازمان NRC، مکاتبه با استان‌ها برای شناسایی و اعلام نیازهای تحصیلی دانش‌آموران سیل‌زده در استان‌ها و دریافت نیازهای مورد اشاره از آن‌ها را از اقدامات این مرکز عنوان کرد.

وی در ادامه به تأیید فنی و کارشناسی شده اقلام و تجهیزات آموزشی با همکاری معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع، انعکاس نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان به یونیسف، رایزنی با شرکت صنایع آموزشی برای خرید بسته تجهیزات و کیت‌های آموزشی از سوی مرکز و کارشناسان یونیسف اشاره کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل افزود: بازدید از اقلام و بسته‌های آموزشی شرکت صنایع آموزشی و انعقاد مناقصه با شرکت صنایع آموزشی از سوی یونیسف، ارسال کیت‌های آموزشی به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان و هماهنگی با وزارت کشور برای ارسال چادر بزرگ صحرایی برای تشکیل مدرسه به استان لرستان نیز در همین راستا صورت گرفته است.

کریمی درباره کیت‌های آموزشی عنوان کرد: این کیت‌ها شامل وسایل کمک آموزشی دروس فارسی، جغرافیا، ریاضی، علوم تجربی، وسایل ورزشی، پیش دبستان و کلاس هوشمند بیش از 37 میلیارد ریال بود.

وی درباره تجهیزات مدارس نیز که شامل میز و صندلی و قفسه‌های کلاسی برای دوره ابتدایی و همچنین میز و صندلی دوره اول متوسطه بود، گفت: ارزش این تجهیزات بیش از 9 میلیارد بود. علاوه بر تهیه این اقلام اعتباری بیش از 38 میلیارد ریال نیز برای بازسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس سیل‌زده استان گلستان و لرستان جذب و اختصاص داده شد.

رئیس مرکز امور بین الملل در پایان افزود: مجموع اعتبارات جذب شده برای تجهیز و بازسازی مدارس این سه استان سیل‌زده 90 میلیارد ریال از سوی یونیسف به همراه 5 هزار بسته لوازم التحریر، 20 تخته چادر صحرایی از سوی سازمان‌های حامی پناهندگان و ارسال اقلامی مانند فرش، کنسرو، آب معدنی و..... به ارزش 25 میلیون تومان از سوی مجتمع تطبیقی بین‌الملل پسران به مناطق سیل‌زده در ایران بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار