تعداد مجوزهای صادره برای تولید ماسک در قزوین به 37 واحد افزایش یافت

قزوین (پانا) - از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا روز 21 اردیبهشت 1399 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بیش از 80 درخواست تولید ماسک دریافت کرده است که پس از بررسی های انجام شده، تعداد 37 واحد تولیدی موفق به گرفتن مجوز از این معاونت شده اند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تعداد مجوزهای صادره برای تولید ماسک در قزوین به 37 واحد افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی قزوین، طاهره دینکانی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اعلام این خبر، گفت: برای صدور مجوز تولید ماسک، ابتدا کارگاه معرفی شده، از نظر شرایط بهداشتی محیط، توسط کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که شرایط کارگاه برای تولید ماسک مناسب باشد، تاییدیه محل از طرف این معاونت صادر می شود.

این مقام مسئول، در خصوص انجام آزمایشات پس از تولید بر روی نمونه ها، بیان کرد: نمونه ماسک های تولیدی از نظر جنس پارچه و تعداد لایه ها، نوع کش، فنر بینی و موارد دیگر، مورد بررسی قرار می گیرد و سپس یک نمونه از ماسک تولیدی، برای بررسی میزان نفوذ ناپذیری در مقابل ذرات، به آزمایشگاه ارسال و نتیجه تست از آزمایشگاه گرفته می شود.

وی افزود: اگر نتیجه تست در حد قابل قبول باشد و البته سایر شرایط نیز مورد تایید باشد، مجوز موقت تولید ماسک برای کارگاه صادر می شود.

به گفته دینکانی، در حال حاضر کلیه داروخانه ها و اصناف تجهیزات پزشکی، موظف به توزیع ماسک های دارای مجوز و برچسب قیمت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار