چهره اصولگرا و نایب رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس در گفت‌وگو با پانا؛

مدعیان و منتقدان «مجلس دهم» در شکل‌گیری شرایط فعلی کشور سهیم هستند

فریدون احمدی: می‌گویند مجلس یازدهمی‌ها انقلابی‌تر و داغ‌تر هستند/ آقایانی که مثل آقای میرسیلم مدعی‌اند در شکل‌گیری وضعیت کنونی سهیم هستند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید آقایانی که مانند آقای میرسلیم مدعی هستند، یک دور امتحان خود را پس داده‌اند و نمی‌توانند انتقاد کنند، چون باعث و بانی وضع موجود هستند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدعیان و منتقدان «مجلس دهم» در شکل‌گیری شرایط فعلی کشور سهیم هستند

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا با بیان اینکه تصویب طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات حق مجلس است، گفت: «وقتی مجلس در روزهای آخر این طرح را به تصویب رساند این شائبه را ایجاد کرده که از مسیر اعتدال خود خارج شده است. اکنون این ذهنیت ایجاد شده که این کارها، انفعالی است. شاید دوستان شورای نگهبان فکر می‌کنند که مجلس انفعالی عمل می‌کند ولی واقعیت این است که از روزهای اول مجلس، خیلی از نمایندگان بر روی اصلاح قانون انتخابات حرف داشتند. اما آن زمان به نتیجه نرسید، شاید رئیس مجلس فضا را مناسب ندید. مطمینا مجلس ایرادات شورای نگهبان را بررسی و مجددا طرح را به شورا ارسال خواهد کرد. ولی در هر صورت فکر می‌کنم شورای نگهبان مجدد ایراد خواهد گرفت تا این قانون در مجلس دهم سرانجام پیدا نکند. به اعتقاد من سرنوشت این قانون همانند همان قانون استانی‌شدن انتخابات خواهد شد.»

به لحاظ تفکرات فکر می‌کنم مجلس یازدهم با دولت در عمر باقی مانده دولت دوازدهم، خیلی میانه گرمی نخواهد داشت. می‌گویند مجلس جدید انقلابی‌تر است، ما هم گفتیم انقلابی هستیم اما ظاهرا می‌گویند این‌ها داغ‌تر هستند. مجلس دهم اما با دولت خوب و همراه بود اما قطعا مجلس یازدهم اینگونه نخواهد بود. یک سال آینده، سال سختی برای دولت خواهد بود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلام ادامه داد: «متاسفانه برخی‌ها هر آنچه که در روزهای آخر مجلس دهم مصوب می‌شود را غیرکارشناسی می‌دانند، یکی از این منتخبان که چنین اظهارنظری کرده، آقای میرسلیم بوده است، حال ایشان بیاید ببینیم او چکار می‌کند. آقایانی که خیلی از آن‌ها مدعی هستند مثل آقای میرسلیم، اینها یک دور امتحان خود را پس داده‌اند؛ امروز محصولی که دست ما است و شرایط کشور، نتیجه عملکرد همین آقایان است. آقای میرسلیم صفرکیلومتر و تازه نفس نیست، ایشان در شکل‌گیری وضعیت کنونی سهیم است، قبلا مسئولیت داشته و اکنون هم در مجمع تشخیص هستند. این افراد نمی‌توانند انتقاد کنند چون خود این افراد باعث و بانی به وجود آمدن وضع موجود هستند. از هر مجلسی قضاوتی می‌شود، من فکر می‌کنم باید صبر کرد و ادامه و انتهای مجلس یازدهم را دید.»

احمدی با بیان اینکه مجلس دهم مظلوم واقع شد، گفت: «متاسفانه همه با تریلی از روی مجلس رد شدند. هر کس از راه می‌رسید یک مشت به این مجلس می‌زد و شاید دلیل آن این است که رئیس مجلس، خوب از این مجلس صیانت نکرد.»

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «به لحاظ تفکرات فکر می‌کنم مجلس یازدهم با دولت در عمر باقی مانده دولت دوازدهم، خیلی میانه گرمی نخواهد داشت. می‌گویند مجلس جدید انقلابی‌تر است، ما هم گفتیم انقلابی هستیم اما ظاهرا می‌گویند این‌ها داغ‌تر هستند. مجلس دهم اما با دولت خوب و همراه بود اما قطعا مجلس یازدهم اینگونه نخواهد بود. یک سال آینده، سال سختی برای دولت خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار