سخنگوی وزارت بهداشت: به سمت شناسایی زودهنگام مبتلایان کرونا حرکت می‌‌کنیم

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تدریجی تست‌‌های پی‌‌سی‌‌آر، گفت: روند ما به سمت فعال‌‌تر شدن شناسایی و شناسایی زودهنگام موارد مبتلاست.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی وزارت بهداشت: به سمت شناسایی زودهنگام مبتلایان کرونا حرکت می‌‌کنیم

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه تغییر ناگهانی در روند کرونا نداریم، اظهار کرد: یک روند تدریجی ظرف روزهای اخیر در زمینه افزایش تعداد تست‌‌های پی‌‌سی‌‌آر داشته‌‌ایم و با توجه به گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور از 2 آزمایشگاه در روزهای نخست طغیان بیماری کرونا به بیش از 130 آزمایشگاه تا امروز، آمار گزارش شده، بیشتر به سمت شناسایی زودهنگام و فعال‌‌تر موارد ابتلا در حرکت است.

وی افزود: بیش از 70 درصد مواردشناسایی شده، از موارد دارای تماس نزدیک با مبتلایان و یا موارد سرپایی با علائم خفیف و متوسط بیماری هستند که اخذ نمونه از آن‌‌ها انجام می‌‌شود. روند ما به سمت فعال‌‌تر شدن شناسایی و شناسایی زودهنگام موارد مبتلاست و 30 درصد موارد جدید شناسایی شده، بستری‌‌اند و یا نمونه‌‌هایشان از بیمارستان‌‌ها ارجاع داده می‌‌شود در حالی‌‌که در اسفند و ابتدای فروردین حدود 80 درصد موارد، مربوط به موارد ارجاعی از بیمارستان و افراد بستری شده بود.

سخنگوی وزارت بهداشت متذکر شد: تشخیص قطعی مبتلایان به وسیله تست پی‌سی‌آر است و هیچ کشوری نیز موارد مشکوک را به عنوان موارد مبتلا گزارش نمی‌کند.

جهانپور در خصوص موضوع مطرح شده درباره پیاده کردن یک متخصص بیهوشی از هواپیما تصریح کرد: ما گفت‌‌وگویی با شرکت هواپیمایی نخواهیم داشت و این موضوع را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم و قرار نیست مستقیماً به شرکت‌‌هایی که تحت نظر وزارت راه هستند مراجعه کنیم و از آن‌‌ها پاسخ بخواهیم و تعامل در دو وزارتخانه صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار