ظریف: سیروس عسگری بعد از منفی شدن تست کرونا به ایران برمی‌گردد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه از بازگشت سیروس عسگری در آینده نزدیک به کشور خبر داد و تاکید کرد سیروس عسگری از اتهاماتی که علیه وی زده شده، تبرئه شده و اگر تست کرونای وی منفی باشد، می‌تواند با اولین پرواز به کشور بازگردد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: سیروس عسگری بعد از منفی شدن تست کرونا به ایران برمی‌گردد

محمدجواد ظریف بعدازظهر امروز پس از جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: «سیروس عسگری ان‌شاالله به زودی به کشور برمی‌گردد. ایشان آزاد هستند اما با مشکل اقامت در آمریکا روبه‌رو هستند. سیروس عسگری از اتهاماتی که علیه ایشان زده شده، تبرئه شدند. ما به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم. همه اقدامات انجام شده است.»

وزیر امور خارجه اضافه کرد: «اگر تست کرونای سیروس عسگری منفی باشد، ایشان می‌توانند با اولین پرواز به کشور بازگردد.»

ظریف همچنین درباره مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی هم گفت: «بنده مهرماه سال ۹۷ براساس تصمیمی که گرفته شد، در نیویورک اعلام کردم که جمهوری اسلامی آمادگی دارد همه زندانیان ایرانی که در آمریکا یا سایر کشورها با فشار آمریکا زندانی هستند، را با همه زندانیان آمریکایی مبادله شود. این صحبتی بوده که ما از آن زمان کردیم اما آمریکایی‌ها به این صحبت پاسخ ندادند.»

ظریف همچنین درباره آخرین اقدامات انجام شده برای پیگیری ماجرای مهاجران افغانستانی گفت: «این اتفاق حادثه تلخی بوده که وزارت کشور و شورای امنیت بررسی حادثه را از همان روز شروع کردند. دوستان ما اعتقاد دارند که حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده اما به دلیل اهمیت افغانستان برای جمهوری اسلامی و اهمیت روابط برادرانه‌ای که با افغانستان داریم، قرار است هیئت مشترکی در دو کشور این کار را انجام دهد. تشکیل این هیات پیشنهاد ما به‌ آقای اتمر، وزیر خارجه افغانستان بوده و انشاالله در آینده نزدیک این کار صورت خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار