تشریح برنامه های شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در جهت مقابله با کرونا ویروس

اسلامشهر (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در فرمانداری اسلامشهر وضعیت اصناف ، واحدهای تولیدی، کارخانجات و ادارات در راستای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه های شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در جهت مقابله با کرونا ویروس

در این جلسه ،فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهردر سخنانی با بیان اینکه وضعیت شیب نزولی بیماران و تعداد فوتی ها در شهرستان را داریم ،این موفقیت را نتیجه همدلی همه مسئولین ،مردم و کادر پزشکی و پرستاری دانست.

او در ادامه افزود: در بازدید از کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرستان اسلامشهر که با همکاری فرمانداری،اتاق اصناف و اداره صمت انجام شد،هفتاد درصدواحدها حفاظت فردی و هشتاد درصد شرایط تهویه و گندزدایی رعایت کرده و در بازدید از کارگاه های صنعتی شصت درصد فاصله فیزیکی شاغلین و هشتاد درصد امکانات شستشو مورد توجه قرار گرفته بود .

او بیان کرد:چهل و شش درصد کارگاه ها و کارخانه ها در سامانه دریافت کد رهگیری بهداشتی ثبت نام کردند و سی و هفت درصد واحدها هم اخطار بهداشتی گرفتند.

تاجیک به تشریح وضعیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مجاز هم پرداخت و تصریح کرد:در مدت یکماه و نیم تا تاریخ بیست اردیبهشت جاری 2550 مکان مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد،شصت و پنج درصد در سامانه بهداشتی کد رهگیری دریافت کردند،هفتاد و هفت درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمودند،121 مورد اخطار بهداشتی و هجده مکان نیز پلمپ شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهربه بازذید از ادارات شهرستان با همکاری فرمانداری نیز اشاره کرد و گفت:در جریان بازدیداز 23 اداره شهرستان ،اداره گاز پروتکل های بهداشتی را بسیار عالی رعایت نموده ومابقی ادارات بیست و پنج درصد معیارهای بهداشتی مارا مندرج در چک لیست ها مورد توجه قرار دادند که ضرورت دارد در این زمینه مسئولین اهتمام ویژه داشته باشند.

او خاطر نشان کرد: اگر همه مردم ،کارخانجات ،واحدهای تولیدی و اصناف رعایت پروتکل های بهداشتی را کمتر مورد توجه قرار بدهند ما دوباره به شیب و موج قبلی شیوع کرونا ویروس برمی گردیم و در این راستا مسئولین هم باید خود الگو باشند تا خستگی کادر پزشکی و درمانی نیز هم کمتر شود.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار