دری: مهم ترین عناصر آموزش های غیرحضوری موقعیت یادگیری مناسب و تسهیلگری است

تهران (پانا) - پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه در جلسه معاونان آموزش متوسطه مناطق در تالار فرهنگ به آسیب شناسی و ارزیابی 360 درجه از دانش آموزان، اولیا ، عوامل اجرایی و دبیران درباره نقشه راه آموزش های غیرحضوری هر واحدآموزشی با هدف بررسی طراحی آموزشی  مبتنی برآموزش های مجازی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دری: مهم ترین عناصر آموزش های غیرحضوری موقعیت یادگیری مناسب و تسهیلگری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، وی همچنین مستندسازی و ثبت تجارب زیسته مدارس را در عناوین باز تعریف طرح درس، تولید محتوا، انتخاب بستر تعاملی مناسب، فرایند یاددهی -یادگیری، سنجش و ارزشیابی مستمر و عملکردی، ارائه بازخورد، نظارت عوامل مدرسه بر جریان یادگیری و مشارکت دانش آموزان و خانواده ها ضروری دانست و از همه عوامل سهیم و موثر در استمرار آموزش های غیرحضوری تقدیر کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت افزود: شناسایی دانش آموزان بازمانده از آموزش های غیرحضوری در هر منطقه و طراحی و برنامه ریزی آموزش های ویژه آن افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا هیچ دانش آموزی نباید در این ایام از موقعیت یادگیری و تسهیل گری معلمان بی بهره باشد.

او ادامه داد: علاوه بر این نقش کلیدی مدیران به عنوان رهبری آموزشی ایجاب می کند که به طور مستمر آموزش مناسب برای ارتقاء دانش حرفه ای و مهارت های تدریس همکاران و مهارت کاربرد هوشمندانه از فناوری در تدریس را برنامه ریزی و اجرا نمایند و با آگاهی از نرم افزارها و امکانات جدید و به روز در حوزه فناوری بهترین روش را متناسب با شرایط و امکانات مدرسه انتخاب کنند.

درُّی خاطر نشان کرد: بانک اطلاعاتی تجمیع شده نقشه راه آموزش های غیرحضوری در مناطق و استان شرایط عمومی و اختصاصی هر مدرسه را ترمیم می کند و گنجینه گرانبهایی از اقدامات ارزشمند مدارس در دوره متوسطه به حساب می آیند که با تعریف مجدد نقش ها مدام بهبود می یابد و حتی در دوره پسا کرونا هم قابلیت عملیاتی شدن دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار