در بازدید معاون پرورشی شهر تهران از سازمان دانش‌آموزی شهر تهران عنوان شد:

سازمان دانش‌آموزی مانند نگین درخشانی در حوزه پرورشی است

تهران (پانا) - عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران و روسای ادارات حوزه پرورشی در بیست و یکمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی از محل سازمان دانش آموزی شهر تهران بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی مانند نگین درخشانی در حوزه پرورشی است

معاون پرورشی شهر تهران با تبریک بیست و یکمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی و با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم ره توشه ای برای آخرت داشته باشیم و انشاله در شبهای قدر که پیش روست نهایت استفاده معنوی را ببریم. فعالیت سازمان دانش آموزی در این سالها نشان داده کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده و می شود و سازمان دانش آموزی در حوزه پرورشی بسیار موفق و شایسته عمل کرده است.
وی افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب هدف این است که در این حوزه گام موثر برداشته و در موضوع حیات طیبه دانش آموزان مان را رشد دهیم. در این سازمان ما به دنبال مباحث اقتصادی نیستیم و آنچه به‌لحاظ مالی کسب شود، باید در راستای رشد دانش آموزان استفاده شود.
کریمی با اشاره به عملکرد موفق رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: خوشبختانه با حضور آقای باستانی کارهای اثرگذاری انجام شده است و در‌آینده می توان انتظار برنامه اثرگذارتری را داشت.
وی با اشاره به اهمیت خبرگزاری پانا در سازمان دانش‌آموزی گفت: هر مدرسه باید بتواند یک خبرنگار دانش آموز داشته باشد. همچنین در حوزه تشکل ها باید برای هر مدرسه برنامه داشته باشیم چون باهم بودن و درکنار هم بودن درحوزه تشکیلات برای دانش‌آموز نشاط می آورد.
کریمی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آوزی باید محلی برای ارایه طرح های خلاقانه باشد، گفت: ما باید در این حوزه برنامه های خلاقانه داشته باشیم. برنامه هایی متناسب با نسل جدید و نظرسنجی داشته باشیم تا مشخص شود چه اندازه این برنامه ها اثرگذار بوده است.
وی افزود: بعد از انتخابات شورای دانش‌آموزی سعی شود با تعامل خوب میان حوزه سازمان دانش‌آموزی و حوزه فرهنگی و هنری این دانش آموزان به اهداف تعریف شده شورای دانش‌آموزی برسند و رها نباشند.
کریمی گفت: در سالی که گذشت سازمان در موضوع آسیب دیدگان و زلزله زدگان کارهای مهمی انجام داد. همچنین انتظار این است که در موضوع اردوها از اداره مشاوره کمک گرفته شود تا دانش‌آموزان ما مهارت های اجتماعی و از جمله خودآگاهی در فضای اردویی را بیشتر و بهتر آموزش ببینند. در این صورت می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد تا دانش‌آموز بتواند کنترل هیجان و تفکر نقاد داشتن را به‌خوبی یاد بگیرد. آموزش ها باید متناسب با ویژگی رشدی و ذهنی دانش آموز باشد.
وی در پایان سازمان دانش آموزی را چون نگین درخشانی در حوزه پرورشی خطاب کرد و ابراز امیدواری کرد که با شکل‌گیری کارگروه پیشکوتان سازمان از ذخایر اندوخته شده این سالها برای رشد و تعالی آموزش و پرورش استفاده شود.
در ادامه این نشست مجتبی ولی پوری، رییس اداره فرهنگی و هنری شهر تهران گفت: یکی از تشکل هایی که با اهداف آموزش و پرورش همخوانی دارد سازمان دانش‌آموزی است. برنامه های این سازمان روحیه نشاطی برای دانش آموز ایجاد می کند که می تواند دغدغه های حوزه آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.
وی افزود: سازمان دانش آموزی و سازمان فرهنگی و هنری در راستای پیشگیری در سازمان عمل می کنند و نه درمان. به همین دلیل اگر به سمت تشکیلاتی شدن مدارس برویم مشکلات مان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
همچنین عزیراله بابلی، رییس اداره مشاوره شهر تهران با تبریک سالگرد تاسیس سازمان دانش‌آموزی گفت: در این مدت معاون پرورشی شهر تهران با مدیریت خوب شان همدلی میان شش اداره حوزه پرورشی شهر تهران ایجاد کرده ند. امام علی بالاترین سرمایه برای انسان را عزت نفس دانست و فعالیت سازمان دانش‌آموزی هم در همان فعالیت های تیمی شان است. بر این اساس دانش‌آموزان باید صاحب عزت و کمتر دچار آسیب شوند.
وی با اشاره به توصیه های پاولوف برای موفقیت گفت: پاولوف توصیه مهمی برای موفقیت دارد و آن نظم است و سرفصل مهم سازمان دانش‌آموزی، همین نظم است که می تواند در رشد دانش آموزان بسیار اثرگذار باشد. توصیه دیگر او فروتنی است. بچه های نوجوان ما وارد مجلس و شورای دانش آموزی می شوند و فضای متفاوتی را تجربه می کنند و اگر ما روی آنها نظارت نداشته باشیم ممکن است آسیب ببینند و سومین توصیه عشق به همنوع است. همین ها تمام مولفه هایی است که در سازمان دانش آموزی داریم. اداره مشاوره شهر تهران آمادگی دارد تا در حوزه مهارت های اجتماعی و تولید محتوای عمیق در این حوزه همراه سازمان دانش‌آموزی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار