مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :

آغاز بهارانه کتاب ۹۹ با مشارکت ۲۱ کتابفروشی در گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از آغاز اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» با مشارکت ۲۱ کتاب فروشی در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بهارانه کتاب ۹۹ با مشارکت ۲۱ کتابفروشی در گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به آغاز اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سراسر کشور، دراستان گیلان نیز از با مشارکت ۲۱ کتابفروشی استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی تا سی‌ام اردیبهشت فرصت دارند تا از تخفیفات این طرح برای خرید کتاب استفاده کنند، افزود: «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «انتشارات وارسته»، «پاتوق کتاب»، «روزگار»، «روشنان»، «شهر کتاب»، «فرازمند»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان»، «مژده»، «کتابسرای دیبا» و «کودک و نوجوان باز باران» در شهر رشت به‌همراه «روشنا»، «قصر دانش نوین»، «میرزایی» و «معلم» بندر انزلی، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» لاهیجان، «خاوری» و «شهر کتاب» لنگرود کتابفروشی‌های فعال گیلان در این طرح هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://tarh.ketab.ir اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند، گفت: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف «طرح بهارانه» می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه این تخفیف شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از دو ماهه مراکز فرهنگی به ویژه کتابفروشی ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه به پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی جوامع کمک می‌کند، افزود: نیاز سنجی جامعه برای مطالعه بسیار مهم است زیرا تا زمانی که این نیاز وجود نداشته باشد مطالعه و تلاش برای ترویج آن به ویژه در میان نوجوانان و جوانان معنا نخواهد داشت.

فاضلی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد انتشار ۸۴۱ عنوان کتاب در گیلان بوده‌ایم، گفت: این تعداد در مقایسه با سال قبل‌تر با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده و نشان دهنده ظرفیت و پتانسیل استان گیلان در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه با توجه به سابقه فرهنگی و سطح بالای سواد مردم این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف کتاب در استان در طول سال اشاره و اضافه کرد: در استان گیلان ۱۳۷ کتابفروشی مجوز فعالیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار