تضعیف قیمت طلای سیاه با ذخیره ۱.۲ میلیارد بشکه‌ای نفت

تهران (پانا) - قیمت نفت اگرچه در روز جمعه با رشد ۵ درصدی قیمت به کار خود پایان داد اما امروز و در آغاز معاملات هفتگی،‌ تحت تاثیر ذخیره ۱.۲ میلیارد بشکه‌ای نفت در جهان و نگرانی‌ها نسبت به شیوع دوباره کرونا با کاهش قیمت همراه شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تضعیف قیمت طلای سیاه با ذخیره ۱.۲ میلیارد بشکه‌ای نفت

قیمت نفت که بیش از هر کالای دیگری از شیوع کرونا آسیب‌دیده حالا با ریسک جدیدی به نام سرریز مخازن ذخیره‌سازی نفت رو به رو است.

بعد از آنکه همه‌گیری کرونا در جهان باعث کاهش تقاضا شد و تولیدکنندگان نیز حاضر به کاهش تولید خود نشدند، ‌این مخازن ذخیره‌سازی بودند که نفت مازاد را در خود جای دادند.

با این حال طولانی‌شدن همه گیری کرونا و قرنطینه نیمی از جهان باعث شد تا این مخازن بسیار سریع تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، پر شوند.

از همین رو اگرچه تقاضا برای نفت به دلیل کاهش محدودیت‌های قرنطینه رو به بهبود است و تولید نیز به واسطه اجرای توافق کاهش تولید نفت کاهش پیدا کرده اما پر شدن مخازن ذخیره‌سازی نفت در جهان چالشی است که به این زودی‌ها دست از سر قیمت نفت بر نخواهد داشت.

اکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بشکه نفت ذخیره‌سازی شده و برای بهبود قیمت نفت خام کاهش این حجم از ذخیره نفت، مسئله‌ای زمانبر است.

همچنین با نزدیک شدن به زمان تحویل نفت خریداری شده برای ماه ژوئن در هفته آینده، ‌احتمال کاهش دوباره قیمت‌ها دور از انتظار نیست.

با توجه به این عوامل، ‌قیمت نفت برنت امروز با کاهشی ۰.۵ درصدی به ۳۰ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و ۲۴ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

با توجه به روند قیمت ها در بازار نفت، ‌اگرچه شیب حرکت قیمت‌ها صعودی خواهد بود اما نمی‌توان انتظار داشت تا پیش از زمستان،‌ قیمت نفت در کانال ۴۰ دلاری تثبیت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار