استاندار گیلان:

حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری و برای رفع اشکال است

رشت (پانا) - استاندار گیلان با بیان اینکه مدارس پس از ضدعفونی از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه برای رفع اشکال بازگشایی می شوند، گفت: حضور دانش‌ آموزان اختیاری است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری و برای رفع اشکال است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه مدارس با حضور معلمان و مدیران از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال بازگشایی می شود، گفت: ضدعفونی کردن مدارس، ضرورت دارد و در این بخش از ظرفیت سپاه، نیروی زمینی ارتش، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری شبکه‌های بهداشت استفاده می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به آثار بابرکت ماه مبارک رمضان و قدردانی از همکاری مردم برای اجرای تصمیمات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا افزود: نتایج قابل قبول این همکاری، دستیابی به ثبات نسبی و مدیریت این بیماری در استان و کاهش تعداد نفرات بستری در بسیاری از شهرستان‌هاست.

وی با بیان اینکه از مردم آگاه و فهیم استان انتظار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است، اظهار داشت: رعایت دقیق توصیه های مراقبتی در همه زمینه ها باعث می‌شود تا شاهد افزایش مناطق سفید استان و بازگشایی اماکن مذهبی و دیگر مکان های عمومی باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به درخواست بیمارستان‌ها در کشور و استان طی روزهای گذشته مبنی بر ضرورت اهدای خون توسط مردم اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با استقبال مردم گیلان در روز گذشته اهدای خون نسبت به روز قبل از آن ۹۵ درصد افزایش داشت که انتظار می‌رود این مراجعه باتوجه به نیاز ضروری به گروه‌های مختلف خونی در روزهای آتی به ویژه شب‌های قدر استمرار یابد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن شب های قدر، به صداوسیمای مرکز استان تأکید کرد با پخش مراسم های مناجات در مکان هایی مشخص و با جمعیتی معدود، حال و هوای معنوی این شب‌ها را برای مردم در منازل زنده نگه دارد و افزود: البته بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه برای برگزاری آیین های این مناسبت ارزشمند، طبق مصوبه ستاد ملی تصمیم‌گیری می‌شود.

زارع همچنین دغدغه پرستارانی که به صورت قرارداد کوتاه مدت در ایام شیوع کرونا با بیمارستان‌ها همکاری کرده اند، را قابل پیگیری خواند و گفت : این اهتمام در استان وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به دستگاه های اقتصادی که رسالت مهمی در دوران پساکرونا دارند، تأکید کرد: باید این مجموعه ها با مشارکت و همکاری فعالان بخش خصوصی، بکوشند چرخ اقتصاد و اشتغال کشور با سرعتی بیشتر به حرکت درآید.

استاندار همچنین با اشاره به نگرانی برخی صاحبان مشاغل به منظور بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره دولت گفت: باتوجه به اینکه این تسهیلات در قالب ۱۳ رسته اصلی اعلام شده از سوی دولت بالغ بر صدها زیررسته پیش‌بینی شده، جای نگرانی برای صاحبان مشاغل نیست.

گیلان جزو نخستین استان های درگیر در جریان شیوع کرونا بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار