سیاست‌ها و اهم توصیه‌های مربوط به سوادآموزی در خصوص سند تحول بنیادین ابلاغ شد

تهران (پانا) - از سوی سازمان نهضت سوادآموزی، بخشنامه سیاست‌ها و اهم توصیه‌های مربوط به سوادآموزی در خصوص سند تحول بنیادین، به ادارات کل استان ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سیاست‌ها و اهم توصیه‌های مربوط به سوادآموزی در خصوص سند تحول بنیادین ابلاغ شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امر ریشه کنی بی سوادی (بند اول سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش) و در راستای اجرای فعالیت‌های ذیل برنامه‌های سوادآموزی مصوب زیرنظام‌های شش گانه سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، از سوی سازمان سوادآموزی بخشنامه "سیاست ها و اهم توصیه‌های مرتبط با سوادآموزی برگرفته از تجارب گذشته، سند تحول بنیادین، برنامه ششم توسعه و برنامه ریشه کنی بی سوادی" به ادارات کل سراسر کشور ابلاغ شد.

در بخشنامه ابلاغ شده به دو بند سیاست‌های اجرایی سازمان در سال 1399 و ملاحظات و توصیه‌ها اشاره شده است.

در قسمت‌هایی از بند سیاست‌های اجرایی سازمان در سال 1399، به تحول در محتوای آموزشی و توسعه آموزش‌های مهارتی و کاربردی، اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت از طرح‌های شتاب بخشی محلی و منطقه‌ای در سواد آموزی، پژوهش و توسعه فناوری‌های نوین به ویژه دولت الکترونیک در سوادآموزی، توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی با رویکرد توسعه آموزش‌های مهارتی، ساماندهی و ارتقاء توانمندی نیروی انسانی شاغل در حوزه سوادآموزی و ..... تاکید شده است.

همچنین در بند ملاحظات و توصیه‌ها برتعهدپذیری و پاسخگو بودن مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها در زمینه راهبری، نظارت، حمایت و پشتیبانی از سوادآموزی، توجه جدی به موضوع توانمندسازی نیروی انسانی باانگیزه و متخصص، تاکید بر مدرسه محور بودن سوادآموزی با شعار هر واحد آموزشی حداقل یک کلاس سوادآموزی و ارزشیابی عملکرد مدیران ادارات و آموزشگاه ها در پایان سال و .... اشاره شده است.

مدیران کل استان‌ها با محور قرار دادن مفاد این بخشنامه، برنامه عملیاتی سال 1399 را تهیه و پس از توافق با واحد تخصصی نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار