هاشمی مطرح کرد

درخواست مدیریت شهری از سران قوا برای بررسی خطر زلزله تهران

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت مدیریت شهری تهران از زلزله سال ۱۳۹۶، خواستار تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی خطر زلزله تهران و اقدامات لازم در این حوزه است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
درخواست مدیریت شهری از سران قوا برای بررسی خطر زلزله تهران

محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به زلزله اخیر شهر تهران گفت: زلزله بامداد جمعه تهران، موجب نگرانی شهروندان شد و پس از حدود دوسال که موضوع خطر زلزله تهران به حاشیه رفته بود، آن را مطرح کرد. نباید به مسائلی مانند زلزله، بصورت مناسبتی پرداخته شود و شهر تهران با وجود حدود ۱۵ میلیون نفر در تهران و شهرهای حومه‌ای، در صورت بروز زلزله بالای ۷ ریشتر بسیار آسیب پذیر است و زیرساخت‌های شهری به ویژه خطوط نیرو رسانی و همچنین تاب آوری تأسیسات شهری به ویژه آب اضطراری و ایمنی خطوط گاز، بایست برای مقابله با این خطر بهبود یابد.

حدود 100 سوله مدیریت بحران برای ارائه خدمات به شهروندان کافی نیست

هاشمی افزود: با وجود ۳۵۰ محله در تهران، حدود 100 سوله مدیریت بحران برای ارائه خدمات به شهروندان کافی نیست و باید با همکاری دولت و سایر ارگان‌ها، حداقل برای هر محله یک سوله بحران پیش بینی شود تا امکان استفاده شهروندان از آن در زمان بحران به آسانی فراهم شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مدیریت شهری تهران از زلزله سال ۱۳۹۶، خواستار تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی خطر زلزله تهران و اقدامات لازم در این حوزه است که امیدواریم این جلسه با شورای شهر تهران، هم برای زلزله وهم برای کرونا، سریع‌تر برگزار شود. در روزهای اخیر شاهد اقداماتی تخریبی علیه مدیریت شهری هستیم و در شرایطی که به دلیل بحران ناشی از پاندمی کرونا چالش‌های زیادی برای همه دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداری‌ها ایجاد شده است، افکار عمومی از تخریب گران که با انگیزه‌های سیاسی قصد ایجاد فضا برای خود را دارند، انتظار دارد که به جای کنایه و طعنه‌های بدون استدلال، عملکرد خود را بصورت ایجابی مطرح کرده وبه و سوالات و ابهامات مربوط به عملکرد گذشته خود پاسخ دهند.

اعلام خبر جریمه شورا یک بدعت بود

وی در ادامه با اشاره به خبر جریمه شهرداری در حوزه نرخ خدمات ارائه شده در اماکن ورزشی گفت: اقدام غیرقابل توجیه رسانه ملی در پخش خبر مربوط به جریمه شورای شهر تهران که پرونده‌ای مربوط به ۵ سال قبل و مصوبات دوره قبلی شورا بوده است، نیز شائبه تخریب هدفمند مدیریت شهری تهران را تقویت می‌کند. خبر مذکور در شرایطی به صورت گسترده منتشر شد که همچنان نرخ و هزینه استفاده شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری تهران، بسیار کمتر از هزینه تمام شده بوده و جادارد به جای جریمه این نوع ارائه خدمات به شهروندان اطلاع رسانی صحیح می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: اعلام خبر جریمه شورا یک بدعت بود، مصوبات شورا به تأیید فرمانداری و وزارت کشور می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین با افزایش فعالیت دستگاه‌های اداری و واحدهای تجاری در تهران، میزان ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی تهران، بسرعت در حال افزایش است و در هفته گذشته تقریباً به دو برابر میزان فروردین ماه رسید و احتمالاً با پایان ماه مبارک رمضان وافزایش فعالیت‌های اقتصادی به یک میلیون مسافر در روز برای متروی تهران می‌رسد که امکان ابتلای شهروندان را به کرونا افزایش می‌دهد و با توجه به هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا در تهران در مورد افزایش مراجعات ابتلاء، ضرورت اتخاذ تدبیر لازم مانند تأمین دستکش و ماسک با قیمت پایین جهت ارائه به شهروندان را از سوی مسئولان ستاد ملی را برای جلوگیری از اشاعه بیشتر ویروس افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار