مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت:

تنها یک میدان مشترک نفتی تعیین‌تکلیف نشده است

تهران (پانا) - مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران می‌گوید تمامی میادین مشترک نفت و گاز به جز یکی از آنها تعیین تکلیف شده و روند توسعه آنها در جریان است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تنها یک میدان مشترک نفتی تعیین‌تکلیف نشده است

به گزارش ایرنا، «کریم زبیدی» با بیان اینکه توسعه میادین مشترک نفت و گاز در جریان است، ‌ادامه داد: ‌تنها میدان مشترکی که هنوز تعیین تکلیف نشده، یک میدان کوچکی است و کشور مقابل نیز از آن برداشتی ندارد.

زبیدی تاکید کرد: در بقیه میادین مشترک کار در جریان است. در غرب کارون نیز با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ایران همچنان از عراق برداشت بیشتری دارد.

وی گفت: در فرزاد A و B کلیه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و در حال مطالعات نهایی و تصمیمات کلی هستیم.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در خصوص میدان مشترک پارس جنوبی نیز افزود: توسعه تنها فاز باقی مانده از این میدان یعنی فاز ۱۱ نیز با بارگیری نخستین سه پایه برای حفاری چاه‌ها، ‌وارد فرآیند اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه تولید از میادین مشترک باید افزایش پیدا کند، ‌ گفت: ‌ایران در پارس جنوبی اکنون روزانه برداشت گاز بیشتری از قطر دارد.

‌بیژن زنگنه در آغاز دولت دوازدهم اعلام کرده بود که تا پایان این دولت توسعه تمامی میادین مشترک نفت و گاز تعیین تکلیف خواهد شد.

‌افزایش برداشت از میادین غرب کارون، ‌ توسعه تمامی فازهای پارس جنوبی و آغاز عملیات اجرایی فاز ۱۱ آن، مشخص شدن پیمانکار توسعه میادین فرزاد A و B، ‌ افزایش برداشت از میدان مشترک آذر و ... در راستای همان صحبت وزیر نفت صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار