پیام مدیر آموزش و پرورش شهر قدس به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

شهر قدس (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهر قدس در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی گفت سازمان دانش آموزی تشکیلاتی هدفدار در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر آموزش و پرورش شهر قدس به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر قدس، صادق محمدی؛ مدیر آموزش و پرورش شهر قدس در این رابطه بیان کرد: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی، اجتماعی برای آماده کردن دانش آموزان جهت حضور در عرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسوولیت در آینده ای نه چندان دور است که این رویکرد مهم سبب شده تا زیر ساخت های لازم برای جذب دانش آموزان در فعالیت های تعریف شده در این سازمان فراهم آید.

او اظهار کرد: سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران برای شناخت حیات اجتماعی سالم در کنار آموزش های رسمی و نظری، دانش آموزان را با زندگی عملی منطبق بر آرمان های اسلامی و ملی آشنا می کند و این سازمان تشکیلاتی هدفدار در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان است تا آنان مهارت لازم را برای حضور و فعالیت هدفمند در عرصه های مختلف زندگی را پیدا کنند و به فردی مسوولیت پذیر در آینده تبدیل شوند.

او در ادامه اهداف تشکیلات دانش آموزی را به دو بخش کلی و جزئی تقسیم کرد و افزود: زمینه سازی تعلیم و تربیت برای کسب فضائل اخلاقی و کمالات انسانی، توانمند کردن اعضا برای باهم زندگی کردن و بهتر زندگی کردن در طبیعت و تقویت قابلیت های فردی و گروهی اهداف کلی سازمان دانش آموزی را تشکیل می دهد.

صادق محمدی، الگو قرار دادن سیره نبی اکرم (ص ) و ائمه (ع ) در زندگی، شناخت هویت ملی و دینی، افزایش مسوولیت پذیری، ارتقاء دانش علمی در زمینه آفرینش، کسب مهارت های اجتماعی، شکوفایی و رشد استعداد اعضاء، ایجاد خلاقیت و ابتکار، افزایش مشارکت اعضاء در فعالیت های گروهی، آشنایی اعضاء با حقوق فردی و گروهی در جامعه، کار آفرینی و تقویت اعتماد به نفس را از اهداف جزئی سازمان دانش آموزی برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش شهر قدس منظور از هویت تشکیلاتی در این سازمان را شامل دانستن مفاهیم، اصول تشکیلاتی، ایمان داشتن و عمل نمودن به آن دانست و ادامه داد: این تشکیلات دارای آرم، منش، روش، شعار، سلام و احترام، علامت، نحوه دست دادن تشکیلاتی، قول و پیمان، سوگند پرچم، سرود ملی، سرود پیشتازان، پرچم و لباس فرم نیز است.

او داشتن ایمان و اعتقاد، تمرین و تکرار فعالیت ها و آموزش ها به صورت عملی در اردوها و همایش های آموزشی - عملیاتی، ایجاد رقابت سالم و سازنده، داشتن علاقه و روحیه تشکیلاتی و چگونگی عملکرد مربی را از مهمترین اصول حاکم در تقویت هویت تشکیلاتی در سازمان دانش آموزی ذکر کرد.

محمدی به نقش مهم اعضاء در حفظ هویت تشکیلاتی پرداخت و یادآور شد: هر عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی باید در حفظ روحیه و هویت تشکیلاتی بکوشد و به مواد و مفاد هویت تشکیلاتی ایمان و اعتقاد داشته باشد و آن را با تمام وجود در زندگی فردی و اجتماعی بکار گیرد و التزام عملی به جز ء جزء مواد و مفاد روحیه تشکیلاتی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار