نشست مشترک آموزش و پرورش شهر تهران و کمیته امداد برای راه اندازی مراکز نیکوکاری

تهران (پانا) - نشست مشترک کمیته امداد خمینی(ره) و آموزش و پرورش اداره کل شهر تهران برای گسترش مراکز نیکوکاری جهت پوشش بهتر  دانش آموزان و فرهنگیان نیازمند در محل ساختمان کمیته امداد خمینی(ره) شهرتهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل شهر تهران و سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران و عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران و عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک آموزش و پرورش شهر تهران و کمیته امداد برای راه اندازی مراکز نیکوکاری

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران گفت: آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) در بسیاری از مباحث می توانند حامی هم باشند و هدف ما ارتقای سطح کیفی کار است. کسانیکه به‌لحاظ مالی کمبودی دارند، خداوند استعداد و توانمندی هایی به آنها داده و ما باید آنها را شناسایی کرده و کمک کنیم تا بارور شود. در این زمینه هرچه بتوانیم انجام می دهیم.
وی افزود: ما تعدادی دانش آموز در پوشش کمیته داریم و وضعیت شان مشخص است؛ اما ما دانش آموزانی داریم که نیازمندند و باید شناسایی شوند و در این زمینه کار باید دلی باشد تا مثمر ثمر باشد.
معاونین فرهنگی و مشارکتهای مردمی بنشینند و با نماینده های کمیته امداد گفتگو کنند و مباحثی که می توان کار مشترک انجام داد را شناسایی کنند.
فولادوند گفت: در موضوع مباحث آموزشی موسساتی هستند و بصورت خیریه کار می کنند و امیدوارم دوستان نماینده کمیته امداد و آموزش و پرورش با هم بنشینند و گفتگو کنند و پیگیری کنند تا اتفاقات خوبی بیافتد.

ناگفته نماند هر مدرسه سیستم کمک رسانی خودش را دارد و مدارسی هستند که معلم های مدرسه به دانش آموزان نیازمند مدارس خودشان کمک می کنند و این طرح به هم افزایی بهتر در خانواده آموزش و پرورش کمک می کند.

پرپنچی در این نشست با اشاره به اهداف مشترک آموزش و پرورش و کمیته امداد گفت: کمیته امداد بر اساس جامعه هدف آموزش و پرورش می تواند مراکز نیکوکاری فعال در همه زمینه ها داشته باشد و این مهم فرصتی برای ایجاد هم افزایی در شهر تهران جهت کمک به نیازمندان ایجاد می کند.

وی افزود: حدود 20ه زار دانش آموز و دانشجو در کل استان تهران و در شهر تهران بالای 8 هزار نفر افراد شناسایی شده داریم و بدین ترتیب می توانیم یک کمیته امداد کوچک در آموزش و پرورش داشته باشیم.
وی افزود: حتی معلم های خیری که در این مراکز ثبت نام کنند را می توان به دانش آموزان نیازمند وصل کرد. ناگفته نماند در مباحث فرهنگی می توان همکاری های خوب و مشترکی تعریف کرد و از موجودی های مشترک استفاده کنیم تا هم افزایی ایجاد شود.
پرپنچی افزود: ما توانمندسازی های مختلف انجام می دهیم و دانش آموزان مستعدی داریم. در موضوعات مختلف فرهنگی و آموزشی می توان به کمک خانواده ها رفت. ما دو بار در طول سال با آموزش و پرورش ارتباط داریم. جشن عاطفه ها و زمان بازگشایی مدارس در حالیکه جای تفاهمنامه های مختلف در طول سال خالی است. مراکز نیکوکاری مکان امنی برای این نوع فعالیتهاست.

در ادامه نشست عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: از مدیرکل بخاطر تمام همراهی های شان در حوزه های فرهنگی سپاسگزارم.

شهر تهران با توجه به جمعیت آماری 4هزار و صد واحد آموزشی، ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد و بیش از 20 کانون فعال و 20مرکز مشاوره و دارالقرآن هایی را داریم و اعتقاد داریم در موضوع فعالیت کمیته می توان کارهای فرهنگی زیادی انجام داد.
وی افزود: از ظرفیت ها نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم با آرامش ظرفیتها را بشناسیم و به تفاهمنامه مشترکی برسیم. باید در کارهای فرهنگی زیربنایی بتوانیم کار کنیم و با حفظ کرامت انسان ها بتوانیم کارهای تاثیرگذاری داشته باشیم. شهر تهران آمادگی کامل دارد تا در زمینه دانش آموزان و خانواده های مشکل دار بتواند همراه باشد. اگر این ها سبک زندگی را به معنای واقعی یادبگیرند از آسیب های اجتماعی مصون می مانند. اگر هم افزایی باشد دانش آموز بهره مند می شود و نباید این طرح معطوف به چند روز باشد تا تاثیر گذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار