مطهری تشریح کرد؛

اقدامات بسیج فرهنگیان کشور در بحران کرونا؛ از تولید ماسک تا تولید محتوای آموزشی

تهران (پانا) _ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور درباره اقدامات بسیج فرهنگیان در بحران کرونا در بخش‌های کمک به کادر درمان، تولید ماسک، ضدعفونی مدارس و ادارات، توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی، کمک‌های نقدی و تولید اقلام فرهنگی و محتوای آموزشی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات بسیج فرهنگیان کشور در بحران کرونا؛ از تولید ماسک تا تولید محتوای آموزشی

عباس مطهری، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، در گفت‌وگو با پانا درباره نقش بسیج فرهنگیان در بحران همه‌گیری کرونا در کشور گفت: همانطور که می‌دانید نقش بسیجِ اقشار کمک به کارآمدی اقشار در کشور است تا اجزای نظام در رسیدن به اهداف خود موفق عمل کنند. در کشور یک سری بدخواهی‌ها نسبت به نظام وجود دارد که عوامل داخلی به آن دامن می‌زنند و نظام تعلیم و تربیت کشور از این بدخواهی‌ها مستثنی نیست. بنابراین همانطور که اقشار ملت وظیفه دارند از نظام در مقابل هجمه‌های نرم دشمن حفاظت کنند، وظیفه بسیج فرهنگیان این است که از هجمه‌های علیه نظام تعلیم و تربیت جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: کمک به کارآمدی دستگاه و دفاع از آموزش و پرورش در مقابل انحرافاتی که دشمن ایجاد می‌کند وظیفه بسیج فرهنگیان است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در تشریح اقدامات بسیج فرهنگیان در بحران اپیدمی کووید- 19 بیان کرد: در جبران خلا آموزشی ناشی از تعطیلی مدارس، حضور در غربالگری‌های ورودی شهرها، کمک به سم‌پاشی مدارس و ادارات، کمک به کادر درمان و کمک به نیازمندان چه پیش از فرمان مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه و چه بعد از آن شاهد حضور قوی بسیجیان فرهنگی بودیم.

وی تاکید کرد: گرچه فرهنگیان ما خود مشکلاتی در بخش معیشتی دارند، اما در همکاری با دانش‌آموزان و بسیج محلات در تامین نیازهای اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر کمک می‌کنند. علاوه بر این، فرهنگیان ما در روحیه بخشی به کادر درمان و خانواده‌های‌شان و نیز اهدای خون به بیماران پیشگام بودند.

سرهنگ پاسدار مطهری در ادامه آماری از کمک‌های بسیج فرهنگیان در روزهای بحران کرونا را در قالب فعالیت 300 کارگاه تولید ماسک؛ تولید 3 میلیون ماسک، حضور 15 هزار جهادگر در عرصه‌های مختلف بحران کرونا، توزیع اقلام بهداشتی به تعداد یک میلیون و 500، ضدعفونی 100 هزار مکان، توزیع 40 هزار بسته معیشتی، 40 هزار اقدام آموزشی و بهداشتی، تولید 35 هزار محصول فرهنگی از جمله ساخت تیزر، مستند، مصاحبه و ..، خرید و اهدای 15 هزار تجهیزات بهداشتی و پزشکی به مبلغ یک میلیارد تومان، کمک‌های نقدی فرهنگیان بسیجی تحت پوشش کمک مومنانه به مبلغ 6 میلیارد ریال و تولید 400 ساعت محتوای آموزشی و از جمله اقدامات بسیج فرهنگیان در چند ماه اخیر عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور درباره همکاری این ارگان در واقعه سیل استان سیستان و بلوچستان گفت: در واقعه سیل استان سیستان و بلوچستان 100 نفر از فرهنگیان خانه و اثاثیه خود را از دست دادند. این خسارت دیدگان به 3 سطح تقسیم شدند و مبلغ 270 میلیون تومان کمک نقدی که با مشارکت سپاه و از سوی بسیج فرهنگیان جمع آوری شده بود برای کمک به این افراد در اختیار بسیج فرهنگیان استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار