رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت:

معلمان موثرترین نقش را در تربیت جامعه دارند

پاکدشت (پانا) - به مناسبت گرامی داشت مقام معلم از معلمان و مدیران نمونه منطقه ای و استانی آموزش و پرورش پاکدشت با حضور فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در سالن اجتماعات اداره تجلیل به‌عمل آمد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان موثرترین نقش را در تربیت جامعه دارند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش پاکدشت، در این مراسم محمد سیلسپور رئیس آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در سخنانی ضمن گرامی داشت مقام شامخ امانتداران تاریخ و گنجینه تعلیم و تربیت توسط معلمان و مدیران اذعان کرد: نقش معلم، همانند نقش انبیاء الهی و بر گرفته از رهنمود‌ها و هدایت گری‌های اسلام جهت رسیدن به سعادت است.

او در ادامه افزود: معلم با اخلاق، یک الگوی بسیار عالی برای دانش آموزان خواهد بود، زیرا دانش آموزان بیشترین الگو برداری را از دوران تحصیل ابتدایی و معلم خود در این دوره برداشت خواهند کرد.

سیلسپور به آثار شهید مطهری و نوع نگرش آن شهید اشاره کرد و گفت: غنای فکری، تفکر و اندیشه و تحول به موضوعات مختلف نباید مورد غفلت قرار گیرد. نگاه تحول گرایانه در بیان و اندیشه‌های آن شهید بزرگوار می‌تواند ایجاد نشاط، شور و تحول فکری در تمام سطوح که جامعه به آن نیاز دارد را برای ما به ارمغان آورد.

سیلسپور بیان کرد: معلمان مؤثرترین عنصر در تربیت هر جامعه هستند که نگاه به شأن و جایگاه معلم باید مورد توجه قرار گیرد و ما نیز در این محفل برآنیم تا از زحمات معلمان و مدیران برتر منطقه و استانی تجلیل نمائیم.

در ادامه هادی تمهیدی؛ فرماندار شهرستان پاکدشت نیز در سخنانی ضمن تبریک میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام تصریح کرد: معلمان مؤثرترین نقش در تربیت هر جامعه را ایفا می‌کنند و بیان و کلام و نیز مطالب معلم تأثیر گذار است؛ پس باید گفتار و کردار معلم به مثابه پیام الهی ابتدا باید پالایش و صیقل خورده باشد و سپس به دانش آموزان منتقل شود.

او افزود: اهمیت مطالب و کلام معلم می‌تواند ایجاد تحول و سازندگی در ذهن دانش آموزان را شکل دهد و همه مسئولین و مدیران از میز و نیمکت کلاس درس بیرون آمدند و معلم در رشد و تربیت آنها تأثیر گذار بوده است.

تمهیدی در ادامه وظیفه معلمان را فراتر از معلومات آموزشی در کلاس درس برشمرد و اظهار کرد: کار بسیار مهم معلمی علاوه بر پرورش عقلانیت، تکمیل و ارتقا مکارم و فضائل اخلاقی در دانش آموزان است تا در آینده رفتارهای جامعه مبتنی برعقلانیت و اخلاق باشد.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه اجر و پاداش معلم با ترازوی مادی قابل سنجش و محاسبه نیست تصریح کرد: از معلمان جامعه که با تمام ناملایمات و سختی‌ها کنار آمده و در تأمین رفاه همه مردم و خواسته‌های مردم و جامعه تلاش می‌کنند و با وجود تعطیلی مدارس با تحمل فشار مضاعف، سنگر تعلیم و تربیت را رها نکرده اند قدردانیم و امیدواریم با حضور جمع کثیری از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان موفقی به این مرز و بوم تقدیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار