در گفت‌وگو با پانا

حمید درخشان: آقای مجیدی با این روش به حاشیه می‌روی؛ شما به تیم ته جدولی می‌بازی وزیر مقصر است؟

اگر قرار به لغو لیگ برتر است باید پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند

تهران (پانا) - سرمربی اسبق پرسپولیس معتقد است به میان آوردن بحث داوری برای قهرمانی‌های پرسپولیس، توجیهی است که تیم‌های ناکام برای سرپوش گذاشتن روی ناکامی‌شان مطرح کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حمید درخشان: آقای مجیدی با این روش به حاشیه می‌روی؛ شما به تیم ته جدولی می‌بازی وزیر مقصر است؟

محمدرضا اکبریان یکی از داورهای لیگ برتر در گفت‌وگویی که چند روز پیش با یکی از رسانه‌ها انجام داده بود، به تصمیم اشتباه در مردود اعلام کردن گل استقلال در دیدار فصل گذشته مقابل صنعت نفت اعتراف کرد. پس از اعتراف به اشتباه از سوی این داور، فرهاد مجیدی که در آن مقطع هدایت استقلال را بر عهده داشت به این موضوع واکنش نشان داد و با بیان این جمله اشتباه اکبریان را عمدی و در راستای قهرمانی پرسپولیس دانسته بود. سرمربی جوان استقلال گفته بود: « داور دستور داشت گل ما را قبول نکند تا تیم دیگری قهرمان شود »

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در واکنش به اظهار نظر سرمربی استقلال درباره محمدرضا اکبریان و قهرمانی پرسپولیس گفت: کسی که کار خودش اشکال دارد، می‌خواهد برای توجیه عدم موفقیت در کارش پای دیگران و عوامل دیگر را به میان آورد. اشتباه و سود داوری برای خیلی‌ها بوده و تنها مربوط به استقلال نیست و تیمی نمی‌تواند ادعا کند که فقط از اشتباهات داوری ضرر کرده و هیچ وقت سود نبرده است.

وی ادامه داد: این دلیل نمی‌شود که به خاطر اشتباه یک داور موفقیت دیگران را زیر سؤال ببریم. شما اگر قصد دارید قهرمان شوید به فکر نتیجه گرفتن تیم خودتان باشید. تیم‌تان قهرمان نمی‌شود اشکال را در دیگر تیم‌ها می‌بینید. در فوتبال حرفه‌ای نباید این‌طور نگاه کرد که فلان تیم را وزیر یا نماینده حمایت می‌کند و برای این است که آن تیم نتیجه می‌گیرد.

سرمربی اسبق پرسپولیس در ادامه خطاب به فرهاد مجیدی گفت: به عنوان یک برادر، دوست و مربی به فرهاد مجیدی می‌گویم بهتر است تمرکزش را روی تیم خودش بگذارد. آقای مجیدی با این روش به حاشیه می‌روی و تمرکزت از نتیجه‌گیری استقلال کم می‌شود. در همین فصل نگاه کنید، شما تیمت به تیم ته جدولی می‌بازد و از صدر جدول دور می‌شود چه ارتباطی به وزیر ورزش دارد؟

درخشان افزود: این مسائل ساخته تفکر خود آدم‌هاست و بهتر است بنشینند و بررسی کنند چرا تیم نتیجه نمی‌گیرد. اینکه هر بار نتیجه نمی‌گیرند به مسائل این‌چنینی وصل می‌شوند ناشی از ضعف آن‌هاست.

وی در ادامه درباره تلاش برخی باشگاه‌ها برای تعطیل شدن لیگ گفت: قطعاً برای همه ما سلامتی جامعه بیشترین اولویت را دارد و همه در حال تلاش هستند تا اوضاع بهتر شود اما اگر کرونا وجود داشته باشد و بازی‌ها برگزار شود، خودکشی است. ما به عنوان پرسپولیسی تمایل داریم که بازی‌ها ادامه پیدا کند اما سلامتی جامعه در اولویت قرار دارد و مهم‌تر اینکه مرجع بالاتری برای تصمیم‌گیری وجود دارد که درباره تعطیل کردن یا ادامه بازی‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

درخشان ادامه داد: مراجعه بالاتر هستند که درباره برگزاری یا تعطیل شدن تصمیم‌گیری خواهند کرد و این مراجع هستند که باید حرف نهایی را بزنند. اما اینکه شما تهدید کنی در صورت ازسرگیری از مسابقات کنار می‌کشی در نهایت به ضرر خودت تمام خواهد شد و با برخورد مراجع بالا روبرو خواهی شد.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره تلاش برخی تیم‌ها برای عدم معرفی قهرمان در این فصل گفت: تیم ده امتیاز اختلاف دارد و با اقتدار صدرنشین است اما قهرمان نشود؟ این منطق را کدام تفکر در فوتبال حرفه‌ای قبول دارد که الآن برخی در ایران دنبالش هستند. پاری سن ژرمن دو دوره متوالی قهرمان شده بود و امسال پیش از پایان مسابقات قهرمان اعلام شد، اما آیا المپیک مارسی که تیم رده دوم بود به این موضوع اعتراض کرد؟

وی در پایان گفت: همان‌طور که گفتم ما خیلی اصرار به لغو مسابقات نداریم اما اگر قرار است بازی‌ها لغو شود، این پرسپولیس است که به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد. البته اصلاً بحث پرسپولیس نیست، هر تیمی که چنین وضعیتی را داشت باید به عنوان قهرمان اعلام می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار