استمرار آموزش با چاشنی عشق به دانش‌آموزان روستایی

تهران (پانا) - این معلم 52 ساله، که در آستانه بازنشستگی است با عشق به دانش‌آموزان روستایی، ضمن ادامه فعالیت آموزش حضوری به دانش‌آموزان در شرایط کرونایی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تصمیم به ماندگاری و ادامه خدمت در مناطق روستایی دارد چرا که خدمت به دانش‌آموزان کم برخوردار روستایی را از برکات زندگی معلمی‌اش می‌داند.

کد مطلب: ۱۰۷۲۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
استمرار آموزش با چاشنی عشق به دانش‌آموزان روستایی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمود تــابش مدیرآموزگار مدرسه‌ای روستایی در یکی از توابع بخش مرکزی شهرستان بهبهان است. که هفته‌ای چند بار مسیر 15 کیلومتری بین محل زندگی و خدمتش را طی می‌کند تا خود را به دانش آموزانش برساند. او نه تنها تدریس را متوقف نکرده است بلکه خاطره روزهای مدرسه را نیز برای 7 دانش آموز چند پایه‌اش زنده نگه داشته است و در کنار تعلیم کتاب‌های درسی، نوع دوستی، رفتار اجتماعی، مشارکت در کارگروهی و قوانین زندگی را نیز به آنان می‌آموزد.

معلم دانش‌آموزان روستایی بودن لطفی دیگر دارد

وی در گفت و گو با استودیو تخصصی آموزش و پرورش در استان خوزستان، با اشاره به اینکه آموزگار دانش آموزان روستایی بودن عشق و لطف معلمی را صد چندان می کند، گفت: من در سال 67 به عنوان سرباز معلم، برای تدریس وارد مناطق محروم و روستایی شدم و پس از اتمام خدمت سربازی دیگر نتوانستم از معلمی کردن برای دانش آموزان روستایی دل بکنم. از این رو شغل معلمی را در زندگی‌ام انتخاب کرد.

این معلم 52 ساله، در آستانه بازنشستگی است و با اینکه دارای 29 سال سابقه کار در آموزش و پرورش است، می‌خواهد در مناطق روستایی بماند چرا که خدمت به دانش آموزان کم برخوردار روستایی را از برکات زندگی معلمی‌اش می‌داند. این آموزگار فداکار خوزستانی با اینکه دارای ناراحتی قلبی است و به تازگی تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است، برای آموزش دانش آموزان این استان ثابت قدم، استوار، پر انرژی و مقاوم است و علی رغم شرایط نامناسب جسمانی و افزایش آمار بیماری کویید 19 در استان خوزستان، به روستای محل خدمتش می‌رود تا دانش آموزانش از درس‌هایشان عقب نمانند.

برگزاری کلاس درس در روستا با رعایت پروتکل های بهداشتی

وی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چند روز در هفته کلاس‌های درس را خارج از محیط مدرسه و در فضای باز روستا برگزار می‌کند، گفت: تعطیلی مدارس به دلیل مقابله با شیوع کرونا وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است. به دلیل اینکه دانش آموزان این منطقه از تبلت و تلفن همراه هوشمند برای استمرار آموزش بی بهره هستند، تصمیم گرفتم کلاس‌های درس را با رعایت فاصله اجتماعی و در فضایی امن برای آنان برگزار کنم همچنین بسته‌های آموزشی که شامل محتوای دروس و نمونه سوال است نیز تهیه می‌کنم و به دست آنان می‌رسانم.

این معلم دلسوز ادامه داد: انجام این کارها را از وظایف معلمی‌ام می‌دانم و من هم مانند سایر همکارانم در اقصی نقاط این کشور اجازه نمی‌دهم که با تعطیلی کلاس‌ها، آموزش متوقف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار