"کرونا، عشق ، معلم "، مشق این روزهای دانش آموزان روستایی

میانه (پانا)-محمدباقر الهیاری راهبر آموزشی منطقه میانه این روزها به عنوان معلم فن یار جهادگر همراه معلمان روستاها در حال تداوم آموزش برای دانش آموزان فاقد امکانات فناوری است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
"کرونا، عشق ، معلم "، مشق این روزهای دانش آموزان روستایی

اولین روزهای اسفندماه بود که مدارس به مدت طولانی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و معلمان سرزمینم با تمام مهربانی، عشق و ایثارشان در تکاپوی جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان دست به ابتکار، خلاقیت و فداکاری زدند تا هیچ دانش آموزی از فرایند تحصیل جا نماند و در منطقه میانه معلمانی با صرف فعل خواستن عشق معلمی را جور دیگری به تصویر کشیدند.

محمدباقر الهیاری یک نمونه از معلمان فن یار جهادگر منطقه میانه است که از اولین روزهای تعطیلی مدارس و اجرای طرح معلم فن یار جهادگر به جمع جهادگران آموزشی پیوسته تا دانش آموزان مدارس روستاهای دورافتاده دچار عقب افتادگی تحصیلی نشوند.

الهیاری در گفتگویی کوتاه با پانا می گوید: از همان روزهای اول تعطیلی مدارس دغدغه ام نحوه ادامه فرایند آموزش برای دانش آموزان روستاهای فاقد دسترسی به فضای مجازی بود که ابتدا با هماهنگی معلمان روستاها به صورت پیامکی و تلفنی پیگیر وضعیت تحصیلی این دانش آموزان شدیم و با اجرای طرح معلم فن یار جهادگر که جان تازه ای به آموزش در این روستاها در این ایام بحرانی داد با رعایت پروتکل های بهداشتی و با پشتیبانی مدیریت منطقه هر روز به دانش آموزان سرکشی کرده و با توزیع درسنامه راهنمایی های لازم جهت استفاده از برنامه های آموزشی شبکه های تلویزیونی ارائه می کنیم.

وی معلم را نه به عنوان شغل بلکه به عنوان یک ذوق و هنر، صبر و تحمل دانست و گفت: با همه سختی هایی که در این راهی که انتخاب کرده است ولی وقتی دانش آموزی ما را می بیند که پیگیر وضعیت تحصیلی اش هستیم و ما را در کنار خود احساس می کند و لبخندی می زند تمام سختی ها به شیرینی تبدیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار