حجت الاسلام رفیعی: قبح گناهان در منبرها و مداحی‌ها ریخته نشود

تهران (پانا) - عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: نباید در منبرها و مداحی‌ها به گونه‌ای برخورد کنیم که تصور شود قبح برخی گناهان ریخته شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
حجت الاسلام رفیعی: قبح گناهان در منبرها و مداحی‌ها ریخته نشود

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر جمعه در تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، ذکر یونسیه را دارای برکات بسیاری دانست و افزود: ذکر یونسیه را می‌توان برای رفع غم استفاده کرد زیرا بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به داستان حضرت یونس (ع) افزود: در روایات آمده است که حضرت یونس (ع) ۹ سال در شکم ماهی سپری کرد اما همان خدایی که آتش را بر ابراهیم (ع) سرد کرد و حضرت موسی (ع) را با عصایش از دریا نجات داد، حضرت یونس را نیز از شکم ماهی زنده بیرون آورد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پس از گذشت ۹ سال که حضرت یونس (ع) در شکم ماهی بسر برد، آن ماهی به اذن خداوند ایشان را در بیابانی خشک خارج کرد و ایشان نیز به سراغ قوم خویش رفت.

وی با بیان اینکه خداوند به واسطه کار خیری قوم حضرت یونس (ع) را بخشید، افزود: حضرت یونس (ع) به وسیله ذکر نجات پیدا کرد که از این مسئله در می‌یابیم که ذکر تأثیر بسیاری در زندگی ما دارد.

انسان مؤمن دائم الذکر است

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اهمیت ذکر و یاد خدا تصریح کرد: انسان مؤمن دائم الذکر است و از یاد خداوند غافل نمی‌شود.

وی بیان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند که اگر کسی چهار چیز داشته باشد خیر دنیا و آخرت را دارد که شامل قلب شاکر، زبان یاد خدا، بدن صبور و بردبار و همسر صالح می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: قرآن کریم می‌فرماید که هرکسی با خداوند رفاقتش کم و ذکر خدا در زندگیش کم فروغ شود، شیطان وی را به سمت خود جذب می‌کند.

وی ابراز کرد: فرودگاه و باند دل اگر از خدا خالی شد، شیطان بر آن فرود می‌آید و سبب می‌شود چشم و گوش برای شیطان شود و چنین فردی پای هر حرام و ابتذالی می‌نشیند و هر معصیتی را به راحتی انجام می‌دهد.

نباید از یاد خداوند دور شویم

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه اگر یاد خدا در زندگی کمرنگ شود زندگی برای ما سخت می‌شود، افزود: نباید از یاد خداوند دور شویم تا در زندگی گرفتار مشکلات نشویم.

وی ادامه داد: نباید در منبرها و مداحی‌ها به گونه‌ای برخورد کنیم که تصور شود قبح برخی گناهان ریخته شده است زیرا گاهی نقل برخی از داستان‌ها به مخاطب این گونه القا می‌کند که اول باید اهل شراب و قمار بود و سپس توبه کرد و در رکاب امام حسین (ع) حرکت کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی یکی از موضوعاتی را که ممکن است انسان را از یاد خدا غافل کند شامل اولاد و اموال و تجارت عنوان کرد و افزود: این موضوعات نباید ما را از یاد خدا غافل کند زیرا بر اساس آیات الهی اگر یاد خدا باشیم خداوند نیز ما را یاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار