سخنگوی وزارت امور خارجه:

روز جهانی صلیب سرخ یادآور الگوهای اصیل در مقابله با تهدیدهای جهانی است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: روز جهانی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر یادآور الگوهای اصیل در مقابله با تهدیدهای جهانی است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
روز جهانی صلیب سرخ یادآور الگوهای اصیل در مقابله با تهدیدهای جهانی است

سید عباس موسوی، روز جمعه طی پیامی که در حساب تویترش منتشر کرد، نوشت: «نه پاندمی کُوید ۱۹، نه یکجانبه‌گرایی فزاینده و نه سلسله تحریم‌ها نمی‌توانند ناقوس مرگ همگرایی و چندجانبه‌گرایی را به صدا درآورند. ققنوس‌های همکاری از زیر خاکسترهای بحران بیرون آمده‌اند. روز جهانی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر یادآور الگوهای اصیل در مقابله با تهدیدهای جهانی است.

۱۸ اردیبهشت (هشتم ماه می میلادی) به‌عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر نام‌گذاری شده است. سازمان صلیب سرخ با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی براساس موافقت‌نامه ژنو در سال ۱۸۶۴ میلادی تشکیل شد.

دولت ایران در سال ۱۳۰۱ جمعیت ملی هلال احمر خود را تأسیس نمود، ولی به جای استفاده از نشان صلیب سرخ و یا هلال احمر، علامت شیر و خورشید سرخ را به عنوان نشان جمعیت خود انتخاب کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۹ ، دولت ایران با ارسال نامه ‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام نمود که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به تعلیق درآورده و به جای آن از علامت هلال احمر استفاده خواهد نمود. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت «هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» تغییر نام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار