بحران کم آبی در طبس؛

آبرسانی 47 روستا با تانکر/ تصفیه خانه طبس آب ندارد

خبرگزاری پانا: امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار طبس همگی بر کمبود شدید آب در طبس تاکید و آن را مهمترین موضوع این شهرستان اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۰۶۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان امام جمعه طبس در جلسه ای با حضور نماینده مردم در مجلس و فرماندار طبس، گفت: مهمترین موضوع شهرستان، کمبود آب است. آبرسانی در روستاها به صورت تانکر انجام می شود و از طرفی خط دوم انتقال آب به استان یزد در دست اجراست.
وی از نماینده مردم طبس در مجلس خواست تا حق مردم از این پروژه تضییع نشود و پیگیری های لازم انجام شود.
حجت الاسلام مهاجریان اظهار کرد: روستاهای ییلاقی طبس آب شربشان با تانکر تامین می شود. روستاهایی که هستند که منابع آب سایر مناطق را تامین می کنند، اما با تانکر آبرسانی می شوند.
طالبیان مقدم معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار شهرستان طبس هم با بیان اینکه 47 روستا در طبس با تانکر آبرسانی می‌شوند، افزود: این کار از لحاظ بهداشتی اشکال دارد و به تبع آن بیماری ها در فصل تابستان سلامتی مردم را تهدید می کند، نیاز است که هر چه سریعتر اعتبار لازم تامین شود تا مردم بتوانند از آب سالم و بهداشتی استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: هر چند که این موارد هم اکنون توسط ادارت مرتبط در حال پیگیری است ولی بخاطر سلامتی مردم و رفت آمد تانکر ها باید تدابیر و اعتبارات خاصی برای این موضوع اندیشیده شود.
طالبیان مقدم حفر چاه برای تامین آب مورد نیاز مردم طبس را ضروری دانست.
وی در رابطه با مشکلات آب روستای فهالنج طبس اضافه کرد: قنات روستای فهالنج در حال خشک شدن است و به حفر چاه و تامین اعتبار نیاز دارد.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در روستای فهالنج حدود یک هزار و 700 نفر زندگی می کنند و کار عمده شان هم کشاورزی و دامداری است، تصریح کرد: اگر این قنات خشک شود تمام جمعیت کوچ خواهند کرد و این مسئله از نظر اجتماعی و امنیتی در حاشیه شهر طبس تبعاتی به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین اظهار داشت: تصفیه خانه شهرستان با اعتبار 17 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نیرو و مصوبات سفرهای ریاست جمهوری راه اندازی شده ولی بدلیل عدم وجود آب در محل، اکنون از آن بهره برداری نمی شود.
طالبیان از مسئولین مربوطه خواست تا به هر شکل که به صلاح مردم است از این پروژه بهره برداری شود تا آب کافی و سالم در اختیار مردم قرار گیرد.
عبداله زاده، نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وابسته بودن صنعت شهرستان به آب در آینده، بر سهم مردم طبس از خط دوم انتقال آب به استان یزد تاکید کرد.
در این جلسه که مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان نیز حضور داشتند، تامین آب مورد نیاز روستای اصفهک از توابع بخش دیهوک طبس نیز مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار