رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

بی ارتباطی مرگ بر اثر کرونا با سن بیماران مبتلا

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد مرگ بر اثر ویروس کرونا هیچ ارتباطی با سن بیمار ندارد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بی ارتباطی مرگ بر اثر کرونا با سن بیماران مبتلا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمدحسین صومی، میانگین سنی ۳۰ تا ۵۰ سال را بیشترین سن مبتلا به بیماری کرونا دانست و افزود: مرگ و میر در اثر کرونا ربطی به سن افراد نداشته، بلکه ضعف سیستم دفاعی بدن عامل فوت افراد مبتلا است.

وی از افزایش تعداد نمونه برداری ها از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز بهداشتی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: باید توجه داشت که اگر نمونه برداری از همه مردم انجام شود به طور قطع حدود یک چهارم مردم کرونا را یا پشت سر گذاشته اند و یا مبتلای قطعی هستند.

صومی با اشاره به برداشته شدن برخی محدودیت ها و احتمال باز شدن مدارس و دانشگاه ها در آینده نزدیک، بر رعایت موارد و قواعد بهداشتی توسط آحاد مردم و دوری جستن از تجمعات تاکید و اضافه کرد: مردم نباید بیماری کرونا را تمام شده تلقی کنند.

وی شهرستان های ملکان، اسکو، بستان آباد، جلفا و خداآفرین را جزو شهرستان های کم خطر و شهرستان های اهر، میانه و کلیبر را جزو شهرهای با خطر بالا در آذربایجان شرقی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در کشور را نتیجه همدلی و همکاری مردم و مسئولان دانست و گفت: این وحدت و همکاری یک سرمایه ملی است و باید قدر آن را بدانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار