با رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛

آغاز فعالیت دوباره قطار شهری تبریز، از فردا

تبریز(پانا) - مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز اعلام کرد مترو از صبح شنبه ۲۰ اردیبهشت فعالیت خود را در سال جدید آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت دوباره قطار شهری تبریز، از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی سعید بشیریان عنوان کرد: قطار شهری تبریز همه روزه از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۱ در مسیر آغاز فعالیت دوباره قطار شهری تبریز، از فردا ایستگاه ائل گولی تا ایستگاه میدان کهن (سه راه امین) و از ساعت ۱۱ تا ۱۴ در مسیر ایستگاه میدان کهن تا ایستگاه نور آماده پذیرش مسافر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل عمومی اجباری است و برای رفاه حال مسافران در همه ایستگاه ها اقدام به عرضه ماسک و دستکش به نرخ مصوب خواهیم کرد.

بشیریان با اشاره به تمهیدات شرکت بهره برداری قطار شهری در خصوص مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: همه روزه ایستگاهها، هندریل و نرده های پله های برقی، آسانسورها و قطارهای این مجموعه ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد تا همشهریان با اطمینان و آرامش خاطر سفرهای ضروری خود را انجام دهند اما از آنان انتظار می رود برای حفظ سلامتی خود و سایر مسافران نکات لازم بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا جدی بگیرند.

وی ادامه داد: برای حفظ حداکثری سلامتی مردم، همه ایستگاه ها و قطارها علامت گذاری شده اند و انتظار داریم مسافران از ایجاد ازدحام جمعیت و رفتارهای پر خطر در گسترش شیوع بیماری های تنفسی خودداری کرده و ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

شهردار تبریز هم با اشاره به آغاز فعالیت همه وسایل نقلیه شهری از فردا اعلام کرد: مردم برای استفاده از قطار شهری و اتوبوس باید از ماسک استفاده کنند و با ابلاغیه وزارت کشور استفاده از ماسک اجباری است چرا که در مکان های بسته احتمال شیوع ویروس کرونا بالا است.

ایرج شهین باهر با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی اضافه کرد: در مبادی ورودی ایستگاه ها ماسک مسافران کنترل می شود تا فردی بدون ماسک در قطارشهری و اتوبوس حضور نداشته باشد و افرادی نیز که ماسک ندارند می توانند به قیمت دولتی از گیت های بلیت فروشی تهیه کنند.

شهردار تبریز گفت: رعایت بخشنامه ها برای حفظ سلامت خود مردم است و امیدواریم با همکاری شهروندان این دستورالعمل ها به صورت دقیق اجرا شود و اگر موارد بهداشتی رعایت نشود احتمال شیوع موج دوم ویروس کرونا در جامعه وجود دارد.

شهین باهر با اشاره به ضدعفونی اتوبوس ها و مترو در ابتدا و انتهای مسیر، یادآوری کرد: توصیه می شود مردم علاوه بر ماسک از دستکش نیز استفاده کنند و در ایستگاه ها فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

از ۲۴ اسفند سال ۹۸ خدمات‌دهی قطار شهری تبریز به شهروندان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل و ساعات کاری ناوگان اتوبوسرانی این شهر محدود شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار