واگذاری ۳۵ هکتار از «پادگان ۰۶» به شهرداری تهران

تهران (پانا) _ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت ۳۵ هکتار از عصره ۵۰ هکتاری پادگان ۰۶ در اختیار شهر وشهروندان قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری ۳۵ هکتار از «پادگان ۰۶» به شهرداری تهران

محمد سالاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز توفیق داشتیم به همراه معاونین و مدیران شهرداری تهران و نیز با حضور نمایندگان ارتش بازدیدی از مجموعه زیبای پادگان۰۶ که علاوه بر داشتن بناهای تاریخی ارزشمند تعداد قابل توجهی درختان کهنسال و سرزنده دارد داشته باشیم.

در جلسه سال ۱۳۹۶ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که به همراه محسن هاشمی رئیس شورایشهر تهران به منظور تصمیم گیری در خصوص بارگذاری پادگان ۰۶ حضور داشتم به شدت با بارگذاری انبوه و قریب به بیش از یک و نیم میلیون متر مربعی در این اراضی مخالفت کردم، ماه ها طول کشید تا با رویکرد توسعه قلمرو های عمومی مدیریت شهری دوره پنجم به خصوص شهردار تهران شاهد تفاهم ارتش و شهرداری برای واگذاری ۷۰ درصد از عرصه پادگان بالغ بر ۳۵ هکتار بودیم.

بسیار خرسندم که شورای پنجم و شهردار منتخب وی در تفاهمی سازنده با نهادهای نظامی و شورای عالی شهرسازی و معماری موفق به اتخاذ چنین تصمیم مهمی به عنوان الگویی برای توسعه عرصه های عمومی و افزایش سرانه های خدماتی شدند و در این تصمیم حقوق عمومی را بر مشکلات درآمدی شهرداری و ارتش ترجیح دادند.

امید است این تصمیم نقطه عطفی در تغییر رویکرد شهرداری ها، نهادهای حاکمیتی و دولتی برای زیست پذیری کلانشهرهای کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار