ضابطه بیمه ملوانان در سازمان تامین اجتماعی به وزارت کشور ارسال شد

بوشهر(پانا)- معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی گفت ضابطه بیمه ملوانان در این سازمان تنظیم و به وزارت کشور ارسال شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ضابطه بیمه ملوانان در سازمان تامین اجتماعی به وزارت کشور ارسال شد

به گزارش اداره تامین اجتماعی بوشهر؛ عادل دهدشتی در آئین آغاز عملیات اجرایی درمانگاه دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود: هر لنجی که بتواند در سال ۶ سفر خروجی داشته باشد و برای هر خروج معادل ۲ ماه بیمه، لیست بیمه را رد کند (ملوانان سهم هفت درصد و کارفرما سهم خود را پرداخت کند) این اتفاق مهم محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ضابطه بیمه ملوانان در وزارت کشور امید است مسئولان استان به‌ویژه استاندار و جامعه ملوانی پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

دهدشتی گفت: تسویه کامل مطالبات وزارت بهداشت از دیگر دستاوردهای مهم سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ بود و این نکته از این جهت حائز اهمیت است که انتظار می‌رود اعتبار دفترچه‌های خدمات درمانی با این تسویه حساب انتظار برگردد.
وی یادآور شد: حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومان معوقات مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی بود که در این شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته تسویه شد.

دهدشتی ادامه داد: در بخش غیر دولتی نیز سازمان تامین اجتماعی حدود چهار ماه بدهی معوق دارد و ۶ هزار میلیارد تومان در سال گذشته پرداخت کرده که این اعداد و ارقام در وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور؛ عدد بزرگ و قابل توجهی است‌.

وی عنوان کرد: جامعه آماری ۴۳ میلیون نفری در کشور ذی‌نفع سازمان تامین اجتماعی هستند که در سال ۹۸ تا پیش از شیوع کرونا سازمان تامین اجتماعی به نقطه تعادل بین منابع و مصارف رسید.

دهدشتی ادامه داد: ماهانه ۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های سازمان است که حدود ۷ هزار میلیارد تومان آن برای پرداختی مستمری و پرداختی‌های دیگری که در تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت سازمان است و ۲ هزار میلیارد تومان نیز در حوزه درمان هزینه و مابقی مربوط به حوزه‌های هزینه‌های جاری است.

وی ادامه داد: این سازمان در حدود آخرین وصولی دی ماه به عدد ۹ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان منابع رسید و کسری بودجه آن از بین رفت.

دهدشتی اضافه کرد: برای بودجه سال آینده نیز حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که معادل ۲۶ درصد بودجه عمومی کشور خواهد بود که برای تحقق منابع این بودجه و صرف هزینه‌ها و مصارف آن تمام تلاش خود را در سطح کشور انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی گفت: تنقیح و تلخیص بخشنامه‌ها از دیگر دستور کارهای جدی تامین اجتماعی برای سال جاری است که مورد مطالبه جامعه کارفرمایی و ذینفعان سازمان تامین اجتماعی است.

دهدشتی بیان کرد: در این راستا حدود ۲ هزار بخشنامه که بعضا تفسیرها و اختلاف سلیقه‌های متفاوتی ایجاد و موجب نارضایتی در سطح کشور می‌شد؛ بنابراین تا شهریورماه به ۶۰ بخشنامه و دستورالعمل تنقیح و تلخیص شود که این اتفاق بزرگ و میمونی خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه انتصاب‌ها نیز تاکید ویژه رئیس سازمان که متر و معیار مشخص مبتنی بر شایسته سالاری داشته باشیم.

دهدشتی افزود: در همین راستا آزمونی از سوی سازمان سنجش برگزار شد که از پایان سال گذشته تاکنون ۱۵۰ انتصاب بر مبنای آزمون سازمان سنجش، کانون ارزیابی و سوابق شغلی در سطح کشور انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در حوزه سطح بندی مراکز درمانی توافقی با وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته تا در همه نقاط مختلف شهری و روستایی جایی که مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی موجود است و نیاز به توسعه دارد آن را انجام دهیم.

دهدشتی تصریح کرد: همچنین مقرر شده آن جاهایی که سازمان تامین اجتماعی مراکز ملکی ندارد و وزارت بهداشت مراکزی دارد بتوانیم آن را پیش خرید کنیم و از این طریق به توسعه این مراکز کمک کنیم و سرانه‌ای نیز مشخص شده که بیمه شدگان سازمان در استفاده از این مراکز با هزینه رایگان جلو بروند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در سطح استان بوشهر نیز سال گذشته در حوزه‌های بیمه‌ای و درمان عملکرد قابل دفاعی داشت.

دهدشتی ادامه داد: تامین اجتماعی در استان بوشهر ۱۰ مرکز ملکی دارد و همچنین در سال ۹۹ درمانگاه‌های دشتی و جم، پلی کلینیک شهر برازجان و توسعه بیمارستان سلمان فارسی بهره‌برداری و درمانگاه دیلم نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد رسید.

وی بیان کرد: کلنگ زنی درمانگاه دلوار تنگستان در این شرایط اقتصادی کار سختی بود که در بودجه ۹۹ سازمان گنجانده شود.

دهدشتی اضافه کرد: برای تحقق این مهم مسئولان شهرستان و بویژه نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان پیگیری‌های ستودنی و قابل توجهی داشتند.

وی یادآور شد: درمانگاه تامین اجتماعی دلوار با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار و با زیربنای ۲ هزار و ۱۳۵ مترمربع در سازمان مصوب شده و امید می‌رود در بازه زمانی مصوب محقق شود.

دهدشتی ادامه داد: در خصوص آغاز به‌کار درمانگاه تامین اجتماعی دلوار در محیط استیجاری نیز این مهم پیگیری خواهد شد.

وی افزود: با نگاه ویژه رئیس سازمان مقرر شده پروژه‌های مختلف تعریف شده در نقاط مختلف استان به اتمام برسد یا به پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر نیز گفت: ۶ پروژه‌ درمانگاه در حال ساخت و اتمام شده در استان داریم که پروژه درمانگاه شهرستان دیر به اتمام رسیده و آماده افتتاح است و سه پروژه شهرستان جم، خورموج و برازجان با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال ساخت هستند.

زهرا نویدی فرد: پروژه درمانگاه شهرستان دیلم در مرحله انتخاب پیمانکار و شهرستان دلوار نیز که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی با اشاره به عملکرد توسعه بیمارستان‌های استان گفت: توسعه بیمارستان مهر برازجان از ۴۲ تخت به ۶۴ تخت، توسعه بیمارستان عسلویه از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت و بیمارستان سلمان فارسی بوشهر نیز از ۲۰۰ تخت به ۳۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مدیریتی انجام شده در حوزه ارتقا کمیت و کیفیت خدمات درمانی در مراکز استان گفت: طرح‌های امداد بک برای تدوین استراتژی در مقابل کروناویروس، نسیم ۱۹ برای ارائه داروهای بیماران مزمن در منزل به صورت رایگان از جمله اقدام‌های مدیریت درمان استان بوده است.

نویدی فرد افزود: همچنین ارتقا شاخص های کیفیت در مراکز درمانی شامل استانداردهای ایزو و پنج اس و طراحی و تدوین الگوی بیمارستان شاد و همچنین بیمارستان مهربان از دیگر طرح‌های مدیریتی انجام شده است.
وی گفت: پرداخت و تسویه حساب کامل مطالبات و صورت حساب های بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاهی از کارهای بزرگی بود که با همت سالاری مدیر عامل محترم سازمان صورت پذیرفت و در استان نیز تسویه حساب کامل با مراکز درمانی دانشگاهی صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار