گردشگری کشاورزی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر(پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر اعلام کرد با استفاده از قابلیت‌های کشاورزی، توسعه گردشگری کشاورزی از اولویت‌های این اداره کل در سال‌جاری است.

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری کشاورزی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

به گزارش ایرنا، محمدحسین ارسطو زاده گفت: استان بوشهر با دارا بودن قابلیت برداشت محصول خارج از فصل می‌تواند مسیر جدیدی از صنعت گردشگری را در استان ایجاد و در حوزه کشاورزی به جایگاه خوبی از جذب گردشگر برسد.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های دشتستان و کنگان در فصل‌های سرد سال با برداشت محصولات جالیزی نظیر گوجه فرنگی و تامین نیاز کشور، در این خصوص پتانسیل بالایی دارند و در طرح جامع گردشگری استان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به جود باغ‌های مرکبات در شهرستان جم یادآور شد: این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب نسبت به دیگر شهرستان‌های استان و قرار گیری در منطقه کوهستانی، این امکان را به ما می‌دهد تا با تعریف رویدادهای مناسبتی و تکیه بر برداشت محصول به توسعه گردشگری کشاورزی در استان رسید.

ارسطو زاده اضافه کرد: با توجه به وجود بیش از 6 میلیون اصله نخل در استان بوشهر، یکی دیگر از رویدادهایی که می‌شود برگزار کرد جشنواره "خرماپزون" در تابستان است که زیبایی‌های خاص خود را دارد و با وجود آب و هوای گرم و مرطوب در آن فصل، علاقمندان زیادی هستند که مشتاق تماشای برداشت خرما در کنار دیگر مراسم‌های آیینی باشند.

وی تاکید کرد: گردشگری کشاورزی در استان بوشهر با تکیه بر این رویدادها فعال می‌شود و با صدور مجوز برای راه‌انداری بومگردی در زمین‌های زراعی و باغ‌ها این امکان به گردشگر داده می‌شود تا یک تجربه جدیدی را از زندگی در کنار یک کشاورز روستایی تجربه کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجتمع گردشگری روستای بندو با همت مجموعه دهیاری در حال ساخت است و با 70 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسطوزاده افزود: کار ساخت این مجتمع با هزار و 300 متر مربع زیر بنا بصورت پلکانی در روستای کوهستانی بندو از توابع شهرستان عسلویه شروع شده و امید می‌رود در کنار دیگر جاذبه‌های این روستا همچون هشت چشمه آب شیرین و طبیعت کوهستانی منطقه به جذب بیشتر گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر ادامه داد: روستای بندو از لحاظ وجود آثار تاریخی شامل 2 آسیاب ثبت شده ملی در کنار سد ساروجی و برکه دوران قاجار مربوط به تاسیسات آبی ۲ آسیاب تاریخی از دیگر جاذبه های این روستا است.

ارسطو زاده یادآور شد: این روستا آخرین نقطه جنوبی استان بوشهر است که هفت کیلو متر با ساحل خلیج فارس فاصله دارد و همه این موارد نوید این موضوع را می‌دهد که با افتتاح این مجتمع گردشگری شاهد یک نقطه منحصر به فرد برای گردشگر پذیری در استان باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار